familiebezoek

Published: October 7th 2011

In Qualicum Beach woont verre familie van Judith (Marieke en Allan). We hadden ze nog nooit
ontmoet maar ze hadden ons meteen uitgenodigd om bij ze langst te komen toen ze hoorden dat
wij naar Canada kwamen. We vondenhet wel spannend om ze te ontmoeten omdat we niet zo goed
wisten wat we konden verwachten, misschien vonden ze Judith met haar dreads en Ciaran met z´n
baard die inmiddels kon tippen aan die van de meeste daklozen maar rare snuiters. We waren dan
ook blij verrast toen bleek dat ze ´echte' hippies waren (uit de jaren 60 ) en die spirit eigenlijjk nog
steeds behouden hadden. Ze waren ook vervente reizigers en het was leuk om hun reisverhalen te
horen. Weer kregen we een rondleiding naar alle mooie plekjes in de buurt. Naast mooie provincial
parks zijn we ook bij een 80 jarige, communist en kunstenaar op bezoek geweest. Hij had zijn werk
(waarin zijn visie over de wereld duidelijk naar voren kwam)over de jaren opgehangen in een stuk
bos. We konden hier eindeloos in dwalen vonden steeds weer nieuwe plekjes met verborgen
kunstwerken en filosofische en/of politieke spreuken. Verder zijn we bij een heel bijzondere bed
and breakfast wezen kijken. Marieke en Allan kende de eigenaar die eigenlijk ook een soort van
kunstenaar was. Hij maakte bolvormige 'huisjes´ die hij in bomen bevestigde. Met trappen die
om de boom heen slingerden en hangbruggen konden gasten hun 'sphere´ betreden. We konden
voor het eerst dat we in Canada waren ook weer eens fietsen omdat we Marieke en Allans fietsen
konden gebruiken. Geweldig, crossen op een mountain bike en over hobbellige bospaadjes rijden
(slakkentempo hier, we waren bang om over de kop te vliegen. Respect voor alle mountainbikers
die hier absoluut geen probleem mee lijken te hebben 😉 ). We merkten ook meteen dat we
fietsen in de bergen niet echt gewendwaren. Ook werden we eraan herinnerd wate en geluk we in
Nederland hebben met al onze fietspaden. In de stad fietsen is hier niet echt prettig/ nog erger dan
in Nederland. 😉

SpheresSpheres
Spheres

As seen on Dutch television!

20th October 2011

foto huisje met hout/steen vloer?
hey! wat beleven jullie veel zeg! Blijven jullie overal een poosje of trek je bijna elke dag weer verder? Wordt er wel een beetje jaloers van... ik wil ook! haha voorlopig niet :( maar ooit... Zeg jullie beschreven dat hele mooie huisje, heb je ook een foto? ben erg nieuwsgierig. Veel plezier en goede reis! liefs, Lin
26th October 2011

Foto huis met hout/steen vloer
Nee, helaas hebben we daar geen foto van. We waren de dag dat we bij hen kwamen best moe van de bootreis en een lange wandeling overdag. De volgende ochtend vertrokken we alweer dus foto's maken is er een beetje bij ingeschoten. ik mail je nog! xx

Tot: 0.098s; Tpl: 0.02s; cc: 11; qc: 29; dbt: 0.0425s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb