Genova (=Genua :-) )

September 23rd 2006
Published: September 23rd 2006

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we alweer bijna een week terug maar toch wil ik jullie de foto's van de laatste paar dagen niet onthouden...

Donderdags zijn we naar Genua geweest. Een wonder dat mijn auto schadevrij gebleven is! De brommertjes schoten ons links en rechts voorbij. En daar waar de weg uit 1 strook bestond, reden de auto's gewoon twee rijen dik!!!!

Maar goed, terugdenkende aan de taxirit in Thailand was dit natuurlijk peanuts!!! Hahahahahaha...

Genova was een leuke stad. Wat alleen niet zo handig was is dat we -na parkeren- al wandelend eigenlijk de autobordjes richting centrum volgden... Lopen, lopen en nog eens lopen...

Wat bleek: de auto's worden in een GROTE boog om het centrum heen gelootst om daar te parkeren. Vervolgens benader je dus het centrum vanaf de andere kant. Achteraf hadden we gewoon tussendoor moeten steken en dan waren we binnen 10 minuten in het centrum geweest! Nu hebben we een uur gelopen, INCLUSIEF een enorm steile heuvel.

Gelukkig zijn mijn benen inmiddels weer ENIGSZINS hersteld.... Ook de macdonalds die we daar bij wijze van lunch aangedaan hebben maakte veel goed!

De vrijdag was gepland voor San Remo..... HELAAS.... Die donderdagavond was er een enorme weersomslag! Het werd donker en grijs en het weerbeeld werd stormachtig!!!

Dus alleen de laatste dag van onze vakantie is in het water gevallen. (met 13 dagen PRACHTIG weer hoor je ons verder niet klagen hoor!).

Jacinta meende zich in de buurt van Genova een winkelcentrum te herinneren dus daar zijn we met de trein (ben nog nooit zo vaak in de trein geweest!!!!) naartoe gegaan. Het viel helaas een beetje tegen dus later zijn we doorgereisd naar Genova zelf weer. Jacinta heeft daar nog even lekker geshopped.

Het was ongelooflijk hoe anders het weer was in vergelijk met de dag ervoor. 's Avonds op het journaal zagen we daar ook een nieuws item over!

Zaterdags op weg naar ons tussen hotel in Frankrijk. Althans, eigenlijk vrijwel op de grens van Zwitserland (bij Basel), Duitsland en dus Frankrijk. Nog wel hele mooie bergroutes gehad onderweg. Ook de San B. nog wat tunnel/route :-) was een belevenis. Wel a 22 euro, maar alaaf :-)

In Sausheim (Frankrijk dus) nog naar de Chinees geweest. En ga DAN maar eens je babipangang met nassi bestellen!!! Hahahahahaha.... Gelukkig kwam de 'blanc rijst with petit meat pieces' boodschap wonder boven wonder aan en kreeg ik mijn nassi... Hahahahahaha....

Jaja, wij spreken onze talen!!!

Het tweede deel van onze reis verliep voorspoedig en zaterdagavond reden wij weer Amsterdam-Noord binnen.

De statistieken van deze geweldige vakantie:

3927 km gereden, gemiddeld verbruik van 9.2 liter per 100 km en een gemiddelde snelheid van 76km/h....

Tot volgende keer maar weer, en hardstikke bedankt allemaal voor de leuke reacties!!!!

Ramon & Jacinta

Tot: 0.327s; Tpl: 0.023s; cc: 13; qc: 66; dbt: 0.1149s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb