Cheddar Gorge, Somerset

Published: September 20th 2013

IN ENGLISH

London to Cheddar, Somerset, UK: 143 miles one way - 6 - 7 July 2013

I had heard before that Cheddar Gorge provides an interesting winding road for riders to enjoy. Natuarally, we took the trip on two bikes so I can practice the bends too.

The journey to Cheddar was uneventful. John had booked in advance a hotel in the town centre for one night.
We arrived mid afternoon, and after settling in the room, we lazied around by the swimming pool until dinner time. It proved difficult to find a decent restaurant in the village, the most attractive one being unfortunately fully booked that evening. We ended up at a pizzeria; not very nice and most disappointing. 😞

The next day, on Sunday, in the morning we followed a walking path around the gorge on the cliff tops; a round trip of 3 miles. The walk on the Cheddar Caves Nature Reserve side has got better panoramic views of the landscape than the opposite side - National Trust Nature Reserve.
The walk is easy, takes about 2 hours to complete, but unfortunately is not very interesting, especially that from the top we don't see much of the road between the gorge below. In addition, I was eaten alive by huge flying bugs during the trek and had several big red bites on my legs! With all the exotic trips abroad we take in jungles and tropical forests during the year, I have to go to bloody Somerset to be badly bitten!!

After the cliff top walk, a quick wander in the village: tacky and far too much catered for coach loads of tourists. We won't be coming back.

In the afternoon we rode through the Gorge a couple of times. Very short, one hairpin bend and that's it! What is all the fuss about this place, I do not know!

Overall is was nice to get away from London on a sunny summer weekend. Perhaps going to Cheddar for two days was a mistake, but until you do it you never know! 😊

EN FRANCAIS

De Londres a Cheddar, Somerset, R.U.: 230 km aller simple - 6 - 7 juillet 2013

J'avais auparavant entendu parle qu'a Cheddar Gorge il y a une route sinueuse interessante a parcourir a moto. Tout naturellement, nous sommes aller voir ca, a deux motos, pour que je puisse aussi pratiquer la conduite dans les virages.

Le voyage jusqu'au village de Cheddar s'est deroule sans incident. John avait reserve a l'avance un hotel au centre pour une nuit.
Nous y sommes arrives dans l'apres midi, et apres s'etre installes dans la chambre, nous avons farniente a la piscine. En soiree il n'a pas ete facile de trouve un restaurant decent, celui le plus attirant etant malheureusement complet ce soir la. On s'est rabattu sur la pizzeria; pas terrible du tout. 😞

Le lendemain matin, on a suivi le chemin pedestre surplombant la gorge; une marche de 4.8km en tout.
Il faut compter environ 2 heures de marche et le sentier est relativement facile. Malheureusement la balade n'est pas tres interessante surtout qu'on ne voit pas beaucoup la route sinueuse au mileu de la gorge en dessous. En plus de tout ca, je me suis fait bouffer vivante par de gros insectes volants - genre taons - et je me suis retrouvee avec plusieurs gros boutons rouges sur les jambes ! Malgre tous les voyages exotiques que l'on fait dans l'annee a bourlinguer les jungles et forets tropicales, il me faut aller dans le Somerset pour me faire piquer !! Saloperies.

Apres la marche, nous avons fait un tour dans le village: pas tres joli et beaucoup trop centre sur les masses de touristes qui debarquent en car. Beurk, on ne reviendra pas.

L'apres midi, nous avons pris les motos et rouler dans la Gorge une paire de fois. Tres court, une seule epingle a cheveux qui vaut le deplacement et c'est tout ! Pas de quoi en faire un plat vraiment !!

En fin de compte, on etait plutot content d'etre sorti de Londres lors d'un weekend d'ete ensoleille. Peut etre que d'aller a Cheddar pour deux jours n'etait pas franchement une bonne idee, mais si on n'essaie pas on ne saura jamais !😊

Tot: 0.163s; Tpl: 0.014s; cc: 12; qc: 57; dbt: 0.0751s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb