Picturesque Yorkshire

August 9th 2013
Published: September 11th 2017

Geo: 53.9577, -1.08229

I met with Andrew at York train station and we spent the afternoon in York. York is a medieval city crossed by two rivers. The city walls are still standing and you can walk on them. The city center is a maze of small pedestrian streets and the landscape is dominate by an imposing cathedral. Andrew's cousin picked us up from York in a Mercedes Benz AMG (for the geek, 6.3L V12). So, we powered through the Yorkshire countryside with the roof down. Pretty cool! We stayed in a cottage in Hemsley. It's a lovely small village with a beck running through it. The next day we stopped at Ampleforth Abbey where we bought some cider to take to Manchester. (note: Ampleforth is one of the most prestigious private school in UK).

J'ai retrouvé Andrew à la gare de York et on a passé l'aprèm' à se balader en ville. York est une cité médiévale partagée par deux rivières et toujours entourée de remparts. D'ailleurs on peut marcher sur les remparts. Le centre ville est un dédale de petites rues piétonnes. L'imposante cathédrale domine la ville et est visible de partout (plus ou moins). La cousine d'Andrew est venue nous chercher dans sa Mercedes Benz AMG (pour les connaisseurs, 6.3L V12) et on a filé à travers la campagne anglaise avec la capote baissée. Plutôt cool. Elle habite dans le village de Hemsley, qui est tout mignon avec son petit ruisseau qui le traverse. Le lendemain, en route pour Manchester, on s'est arrêté à l'abbaye de Ampleforth pour acheter du cidre. (remarque: Ampleforth est l'une des écoles privées les plus réputées et prisées au Royaume Uni.)

Tot: 0.07s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 30; dbt: 0.0323s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb