Ukradené peníze a cesta do Luang Prabang

United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Greater London
February 28th 2017

Den nám nezačal zcela optimisticky. Kolem půl sedmé už dále nevzdorujeme kokrhajícím kohoutům a vstáváme abychom si zabalili a stihli si dojít na snídani před odjezdem do Luang Prabang. Při balení obšem zjišťuji, že mé pouzdro s hardiskem a záložními penězi je nějak zvláštně pohozené v batohu a otevřené i přes to, že jsem si jist, že jsem ho včera před odchodem na kayaky zavřel a napěchoval úplně dospod batohu. Při bližším ohledání jsem zjistil, že původně poměrně tučný balíček dolarů je o poznání hubenější. Po přepočítání je jasné, že je hubenější o skoro 500$. Oblékáme se a jdeme na snídani a vyzjistit jestli to byl někdo z majitelů či backpackerů. Po konverzaci s majiteli to spíš vypadá na nějakého zoufalce. Zkoukli jsme záznam z bezpečnostních kamer, ale bohůžel na našem patře žádná není a tak můžeme jen hádat. Jeden kluk z patra pod námi se zdá celkem podezřelý, obzvlášť když se třikrát za sebou vydal o patro výše bez zjevného důvodu. Dokázat však nemůžeme nic a tak nezbývá než se s tím smířit a vydat se na snídani a minivanem do Luang Prabangu. Cesta utíká překvapivě rychle a tak jsme chvilku po poledni už na místě. Zastavujeme se v první restauraci na jídlo, já si dávám burger s lilkem a Anča Eggs Benedict. Oboje je moooooc dobré. S plnými žaludky vyrážíme do víru Luang Prabangu hledat ubytko. Nějakou inspiraci jsem na šel na Wikitravel a tak to jdeme okouknout. Po chvilce chůze Anča upozorňuje na nějaký GuestHouse, který nevypadá zle. Jdeme o okouknout, ale bohůžel cedule Full nás okamžitě odrazuje. Všimli jsme si, že úzká ulička pokračuje dále a tam je další ubytování. Tam nás vítá velice sympatický postarší Laosan a ukazuje nám velice jednoduchý, ale útulný a čistý pokoj za velice rozumnou cenu a tak kýváme a zůstáváme. Pochmurnou náladu z rána nám pán zlepšuje jakmile mu dáváme pasy k check-inu. "Ahoojj" ozývá se z jeho úst po pohledu na můj pas. Ukazuje se, že v roce 1985 trávil 6 měsíců studiem lingvistiky na filosofické fakultě v Praze a ta ho očarovala. Ledy povolily a my jsme jeho nejlepší kamarádi. Nakonec se ukazuje, že dokonce bydlel na Větrníku 😊. No není ten svět malej 😊. Po ubytování se mi celý nadšený ukazuje jeho fotky na Staroměstském náměstí a Václaváku 😊. Dokonce si i pamatuje pár českých slovíček a frází, což je pomalu po 30ti letech úctyhodné 😊.

Tot: 0.129s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0531s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb