Mijn eerste maand in Chester - deel 4


Advertisement
United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Cheshire » Chester
February 12th 2012
Published: February 12th 2012
Edit Blog Post

De weken vliegen voorbij, zo ook week twee. Ik maakte kennis met mijn projectmanager Dave en mijn directe begeleider Nadim. Dave legde me uit wat de projecten van 2012 inhouden en welke rol ik hier waarschijnlijk in zou gaan spelen. Helaas kan ik hier jullie weinig over vertellen, omdat het meeste geheim is. Het komt er heel globaal op neer dat ik werk met gist en de rol van dit organisme bij de productie van verschillende biobrandstoffen uit verschillende substraten. Waarschijnlijk mag ik nog wel iets dieper hierop ingaan, maar dat moet ik navragen en voor de meeste lezers wordt het er dan alsnog niet duidelijker op. De projecten spreken me in ieder geval aan en zijn een goede aanvulling op de dingen die ik eerder in mijn studie heb geleerd. Op woensdag ging ik met Tahmina en Dale naar de bioscoop. De mobiele telefoon aanbieder Orange heeft een actie in de UK waarmee Orange leden elke woensdag twee bioscoopkaartjes voor de prijs van een krijgen, Orange Wednesdays. Dus in plaats van de Sneak Preview op maandag in Wageningen ga ik nu vaak op woensdag naar de film voor dezelfde prijs (tot nu toe hebben we Goon, The Iron Lady en The Descendants gezien). Het weekend was redelijk rustig: op vrijdag met Tahmina en Dale naar een pub, op zaterdag cadeautjes gekocht voor de oma’s en Rosanne, ’s avonds gekookt voor Alexia en haar Franse vriendin Marie en op zondag een oogtest voor een veiligheidsbril op sterkte.

In week drie heb de literatuur afgespeurd naar antwoorden die nodig waren voor een van de projecten. Week drie zou een korte week worden, want op vrijdag vloog ik terug naar Nederland om Ilse weer te zien en om de verjaardagen van mijn oma’s en mijn zusje te vieren. Ik ontmoette Ilse op Schiphol. De borden gaven aan dat mijn vlucht bij gate drie aan zou komen, maar om de een of andere rede kwam ik bij gate vier naar buiten. Geen Ilse. Het duurde niet lang voordat ik er achter kwam dat ze waarschijnlijk bij de andere gate stond te wachten. Snel daar naar toegelopen en daar zat inderdaad een knap meisje op een bankje een boek te lezen. Fijn om elkaar weer vast te houden na drie weken. We verbleven de nacht in een hotel in Amsterdam en de volgende dag gingen we met trein naar Vlaardingen. Het was een gezellig weekend zo met de hele familie bij elkaar.

Eigenlijk zou ik op maandag rond elf uur weer terug vliegen naar Liverpool, maar deze vlucht moest ik cancellen. Voor een van de projecten zouden we namelijk naar Exeter University gaan voor een cursus. Exeter ligt helemaal in het zuiden van Engeland en het was handiger als ik gelijk vanuit Amsterdam daar naartoe zou vliegen. Mijn vlucht met Flybe vertrok pas aan het einde van de middag, dus dat gaf me nog wat langer de tijd met Ilse in Nederland.

Het wordt inmiddels tijd om eten te gaan regelen, dus mijn ervaring in Exeter volgt ergens komende week…

Advertisement



Tot: 0.13s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.1017s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb