go:teborg - oslo

Sweden's flag
Europe » Sweden » Västra Götaland County » Gothenburg
August 2nd 2010
Published: August 9th 2010

Maandagochtend door Go:teborg gebanjerd, net gedaan of we touristen waren. Mooie stad, zo in het zonnetje. Omdat na een paar uur bleek dat parkeren bij het hotel toch niet zo gratis was als ze ons verteld hadden, maar weer een stukje gaan rijden. Via de Route-du-Flitspaal (letterlijk iedere 5 kilometer zo'n kreng, en de (ondertussen veranderd naar) Achterhoekse Sjon maar piepen..) richting dat grote meer boven Go:teborg. Hier werd pijnlijk duidelijk wat we vergeten waren mee te nemen: stoeltjes! In het vervolg richting Oslo begon de auto zich een beetje genegeerd te voelen, en liet even zien hoeveel lampjes er tegelijk kunnen branden: spanningsverschil tussen links- en rechtsachter.. je rijdt BMW of je rijdt 't niet..

In Oslo aangekomen werd duidelijk wat het nadeel is van een hotel in het centrum: parkeren. Na een afdaling van 45 graden met aan allebei de kanten 1 cm over wist die noorse grappenmaker het voor elkaar te krijgen dat zn garage vol was. Gelukkig konden we wel keren beneden, achteruit dat heuveltje op had verzekeringswerk geweest.. Gelukkig zijn ze in Oslo niet moeilijk met tunnels (er liggen 3 snelwegen onder de stad door), en hebben ze een parkeergarage zo groot als het halve centrum uitgegraven, altijd vlak bij het hotel dus.
In oslo werden langzaam de Noorse prijzen duidelijk, 10 euro voor een biertje (0,4L, dat dan weer wel), 15 euro voor een bioscoopkaartje (Inception, dus de prijs zeker waard..wtfpwnbbq!) en 30 euro voor een beetje eten in een uitgebouwde friettent kijkt niemand raar van op.. wij nog wel..

Na een kort bezoekje aan de lokale BWM dealer om de sensoren te laten checken (sorry, vandaag geen tijd, volgende week ofzo..wat? een Z4? oh, ik heb nog wel een gaatje) en alle lampjes weer uit te krijgen (twee dagen later sprongen ze weer aan, dit keer waarschijnlijk de rest van de reis :P ) kwamen we langs het terrein van de Norway Cup: op 20 voetbalvelden naast en achter elkaar spelen zo ongeveer alle (amateur?)spelers van Noorwegen tegen elkaar, erg grappig om te zien. 's Avonds werd het ook live op nationale tv uitgezonden. Tussen de bios en de zelfgemixte baco's ook nog het Poolcircelontdekkingsreizenmuseummetlivebootuit1890 bezocht. Die lui spoorden echt niet, gewoon met je stoomboot richting noordpool varen tot je niet verder kan, jezelf in laten sluiten door het ijs en kijken waar je uit komt.. 3 jaar later! Maargoed, dan heb je wel ontdekt dat het koud is op de pool en dat er een warme golfstroom is..ergens.

15th August 2010
nndus

hay
hebben ze die mankinie ook in andere kleuren?

Tot: 0.098s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 53; dbt: 0.0485s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb