En del av förberedelserna


Advertisement
Sweden's flag
Europe » Sweden » Stockholm County » Stockholm
August 14th 2012
Published: August 14th 2012
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Hemma

Södertälje

Nu är det bestämt vem som jag kommer att hyra ut min lägenhet till under tiden jag är bortrest. Det känns skönt. Har suttit och skrivit på ett präktigt andrahandskontrakt ikväll som jag slutligen blev väldigt nöjd med. I helgen som kommer ska vi skriva på.

Ryggsäck fyndade jag för några veckor sedan. Den känns jävligt bra. Har provpackat den med smutskläder och vinflaskor. Det gick finemang. Har dock misstankar av högre grad att det kommer vara svårare att packa den när jag väl ska ge mig iväg.

Ikväll har jag, förrutom kontraktskrivandet, också skrivit ner olika städer som jag skulle vilja besöka på Nya Zeeland som ju är fösta anhalt. Det blev en del, kan man säga. Bland andra Cape Rengia, Bay of Islands, Rotorua, Taupo, Wellington, Napier, Franz Joseph, Golden Bay, Marlborough Sounds, Christchurch, Queenstown, Stewart Island... Skulle kunna forstätta in i oändligheter känns det som. Men det verkar tråkigt så det hoppar jag över. Hur som helst är det roligt att sitta och googla på alla ställen och få sig en liten överblick.

Funderar en hel del på om jag ska ta mig runt med buss eller om jag ska sikta in mig på att resa med bil. Om jag väljer att bila vore det trevligt att ha någon med sig. Eller i mitt fall, hitta någon att ta med sig. Så det kanske jag ger fan i att bestämma förrän jag är framme.

Kommande steg i planeringarna är att införskaffa mini-pc och en tålig kompaktkamera. Och att boka in första nätternas boende i Auckland. Och och och att se till att få skriva papper på jobbet för fastanställning och tjänstledighet.

7 veckor kvar...

Advertisement



Tot: 0.139s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 52; dbt: 0.116s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb