Motorhome reis naar Lapland - dag 27

June 25th 2014
Published: November 11th 2016

0625 – Jokkmokk– (S) -345km

Jokkmokk ligt nog juist boven de Poolcircel. In het centrum van Zweeds Lapland.

Veel plaatsnamen zijn er aangeduid in 2 talen. Zeker Zweeds, en misschien Fins, of Sami. Wie kent het verschil.

Het is hier al een stuk warmer. De jongeren zitten hier al in het zwembad. Ik denk dat het verwarmd is want eens uit het water draperen ze zich vlug in hun handdoeken.

Onderweg meer bergachtig, steeds ongerept woud, langs zeer brede bergrivieren en meren zoals in Finland.

Opmerkelijk toch al wat meer bewoning langs de weg. In vergelijking met Finland zijn de wegen smaller, meer bobbels en veel Crevitskens (dwz ongevulde putten in de weg).

We zagen er een vos op wandel langs de E45. Ook een eenzame Eland midden op de weg. Wel van het schuchter type, want bij nadering rap in de bosjes.

Konden ook terug wat foto's nemen van Rendieren langs de weg.

Tot: 0.071s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 37; dbt: 0.0269s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb