Karaoke på spanskt vis


Advertisement
Spain's flag
Europe » Spain » Castile & León » Valladolid
November 21st 2010
Published: November 21st 2010
Edit Blog Post

Förra veckan gjorde jag min sista vecka på den allmänna kirurgavdelningen. Jag var där på kvällen och det var för det mesta ganska lugnt. Jag hade även föreläsningar i Nutritionskursen som jag läser här. Det är en intressant kurs men ibland kan jag tycka att det vi lär oss är på lite för hög nivå och att kursen är mer på dietistnivå men det är ju viktigt för sjuksköterskor att vara insatta i nutrition så jag kommer ha nytta av det jag lär mig i min framtida profession.

På fredagskvällen följde jag, Milene och Tiago med två spanska kompisar till ett ställe med karaoke. Först åt vi tapas på ställe som bokstavligt ligger vägg i vägg med mitt hus, man går ut genom porten och går in genom nästa så är man på plats, trots detta var det här första gången jag var där. Det var ett trevligt och billigt ställe som jag kommer återvända till. Karaokestället var inte alls som jag förväntat mig, det jag ser framför mig när jag hör karaoke är tondöva överförfriskade människor som skriksjunger schlagerlåtar. Det här var ett väldigt lugnt ställe och nästan alla som sjöng kunde verkligen sjunga och gjorde jättefina framträdande, så det var mer som att vara på en bar med livemusik än en karaokebar. Behöver jag påpeka att jag inte gjorde något framträdande? En av de spanska kompisarna som vi var där är dock otroligt duktig på att sjunga och hon gjorde två otroligt bra framträdanden. Resten av helgen ägnades åt plugg, promenad i en del av staden där jag inte hade varit förut och ett besök på ett museum om Valladolid.


Advertisement



Tot: 0.073s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0467s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb