Arucas, päiväretki

Europe » Spain » Canary Islands » Gran Canaria
January 18th 2024
Published: January 26th 2024

Nukuin aika hyvin, ensin klo 23.20-4.15 ja sitten klo 6-8. Söin aamupalan yksin. Pirkko heräsi vähän myöhemmin. Klo 10 jälkeen mentiin uimaan. Päästiin lähtemään Arucasiin klo 12.

Paikallisbussilla pari pysäkkiä. Sitten bussilla 210 Arucasiin. Piti ehtiä heti rommitehtaalle. Otettiin esittelykierros espanjaksi, vaikka sitä piti odottaa hieman kauemmin kuin englanninkielistä. Mutta englanninkieliselle kierrokselle tuli yli kymmenen kuulijaa, kun taas espanjankieliselle vain me. Pirkko kyllä sai luvan esittää kysymyksiä myös englanniksi. Nähtiin tynnyrit, kuultiin tehtaan historia, ja nähtiin rommin pullottamista. Kierroksen lopuksi sai sen verran maistiasia, että niistä tuli hiprakkaan.

Käveltiin keskustaan. Turistineuvonnasta kuultiin että kirkko aukeaisi myöhemmin. Otettiin läheisessä ravintolassa menu del día: 12 eurolla salaatti, kala, vesi, jälkiruoka. Käytiin sitten kirkossa: komea kivirakennus.

Palattiin Las Palmasiin nopeammalla bussivuorolla. Pesin pyykkiä ja levitin ne kuivumaan telineeseen, joka oli viritetty ikkunasta sisäpihan puolelle. Menin tapaamaan paikallista tuttua, ja käytiin juomassa viiniä. Hän on minun ikäiseni englannin opettaja ja pääsee eläkkeelle jo 60-vuotiaana.

Talon riisiannos Madrileñossa - siinä oli myös äyriäisiä ja lihaa. Menin Ankkuriin karaokelle. Pirkko oli myös siellä. Lauloin pari laulua. Paikalla oli muutamia suomalaisia, mm. 58-vuotias turkulaismies ammattikoulua käyvän poikansa kanssa.

Tot: 0.061s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 33; dbt: 0.0327s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb