6 uger i Andalusien

Spain's flag
Europe » Spain » Andalusia » Torrox
November 30th 2014
Published: November 30th 2014

Endelig! Efter 3 dage med regn vågnede vi op til strålende solskin. I de 3 dage har strikkepindene været rødglødende.

Men i dag besluttede Jens at vi skulle til Comares, en by der ligger 685 m oppe på en bjerg/bakketop. Beskrivelsen af ruten har, indtil i dag, holdt os fra at køre derop. GPS’en var lidt på afveje, den påstod at der var kørsel på grusveje, hvilket der også var, men det var nogle steder, hvor regnen havde ført en masse jord med på tværs af kørebanen. Vejen viste sig dog at være meget fin og gik gennem flotte landskaber med et væld af citronlunde og avocado plantager. Byen har 1600 indbyggere, men på denne søndag så vi ikke mange af dem. Bar også præg af at turistsæsonen er slut for i år. Dog lykkedes det os at få dagens middag på en lille bar. Det er en fin lille by, absolut turen værd.

Turen sluttede i Torrox Costa med kaffe og solnedgang.

Hjemme i Torrox hørte vi sang fra kirken og skyndte os til indgangen. Gudstjenesten var lige slut og folk var begyndt at forlade kirken. Men vi smuttede ind og fik da endelig set
Udsigt fra ComaresUdsigt fra ComaresUdsigt fra Comares

Comares, Andalusien
den indefra (Jens havde smugkigget i formiddags mens der blev gjort rent). En lys og indbydende kirke. Er for nylig blevet restaureret for 486.000 Euro.

Mere udsigtMere udsigt

Torrox Pueblo
Kirken i TorroxKirken i Torrox
Kirken i Torrox

Torrox Pueblo

Tot: 0.227s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0449s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb