6 uger i Andalusien

Spain's flag
Europe » Spain » Andalusia » Torrox
November 1st 2014
Published: November 1st 2014

Nu må vi i gang med at skrive, ellers kan vi ikke hitte rede på dagene. Dagene flyder ret hurtigt sammen. Morgenmaden er blevet kørt i stilling, en laver blødkogt æg på nederste etage, de 2 andre dækker bord, laver frugtskål, tager yoghurt, ost, marmelade, brød og juice frem, laver feriekaffe. Sådan starter vores dag på terrassen.

Tilbage til den 30. oktober. Det blev dagen, hvor vi besluttede os for at køre til stranden, iført badetøj medbringende bademåtter og håndklæder drog vi afsted. Vi fandt hurtigt ud af, hvorfor der var så få mennesker i vandet. Trods varmen er Middelhavet godt nok lidt frisk, men vi tog os sammen, og fik svømmet lidt i det, det endte med at blive helt dejligt. Vi var heldige at få fornøjelsen af at se 4 delfiner ude på vandet. De havde besluttet sig for, at danse vandballet lige ud for hvor vi befandt os, øv jeg havde ikke kikkert med. Vi besøgte også lige vores foretrukne Mercadona - vi har allerede fundet nogle favoritting.

Den 31. oktober var det Halloween, også her. Folk valfartede til deres kirkegård med blomster til deres afdøde. Vi blev lidt nysgerrige og fandt
Anne i MiddelhavetAnne i MiddelhavetAnne i Middelhavet

Torrox Costa
kirkegården, sikke en aktivitet der udfoldede sig. Man malede sin lille firkant, man fejede i den, pudsede ruden og arrangerede de flotteste blomsterdekorationer og tændte lys. Meget overvældende. Byen var om aftenen omdannet til en fest for børnene og andre barnlige sjæl, der var mange fine udklædninger. Vi fandt aldrig ud af om der skete noget fælles et sted, men hyggeligt var det.

Det skal lige nævnes at der var demonstration på byens lille torv. 30-40 vrede mænd med grønne veste råbte og hoppede, alt imens der blev slået på tromme. Fin udsigt til løjerne fra vores altan.

Efter vores solide morgenmad var det dagen, hvor vi havde besluttet os til at gå ned til stranden. Vi havde fundet en vej med fortov og mente, at den var lidt kortere end kørevejen. Vi spiste frokost på en lille bar, godt besøgt af de lokale. Vi har gået ca. 9,5 km og lad os bare gange det med 2, for det er godt nok drøjere at gå hernede end hjemme i det flade Danmark.

DemonstrationDemonstration
Demonstration

Torvet, Torrox Pueblo
Masser af blomsterMasser af blomster
Masser af blomster

Torrox Pueblo

Tot: 0.216s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0485s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb