Moskou --> Hong Kong: Transsiberië express

Russia's flag
Europe » Russia
July 22nd 2001
Published: November 19th 2006

Rond een uur of 6.00 zijn we beide toch echt klaar wakker, wederom heb ik heerlijk geslapen op het eentonige geboemel van de trein. Weer wordt er gestopt op een of ander stationnetje, we stappen even het perron op, ik in de hoop een lekker gebraden kippetje aan te treffen en Wijnand naarstig opzoek naar een verkoper van een broodje bal met een lekkere klodder mayonaise, het is te vergeefs het enige dat we aantreffen zijn verkopers van, kleding, worstjes, broodjes, kruisbessen, bosbessen, aardbeien en vele onbekende etenswaar, waar wij ons niet aan durven te wagen. Rond 8.00u gaan wij dus maar naar de restauratiewagen voor een heerlijk ontbijtje bestaande uit twee gekookte eitje op brood met een flinke klodder mayonaise. De rest van de dag blijven we in de restauratie wagon, lezen schrijven en wat kletsen met de andere reizigers, een tweetal Belgische vrijgezellen, Ludo en Rudi, Bart een Nederlandse jongen, Alex een Russische jongen die de gehele daag probeert ons een Russische vrouw aan te smeren, tegen een kleine vergoeding uiteraard en twee franse backpackers. Rond 2.00u begint het personeel een aantal banken om te toveren tot bedden en beginnen ze met een uiterst vriendelijke blik, ons naar onze coupe te kijken.

Tot: 0.164s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.0599s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb