Dag 18 – Rondreis Roemenië – vrijdag 14 september 2018 – Verplaatsing naar Bucuresti (255km)

Romania's flag
Europe » Romania » Muntenia » Bucharest
September 14th 2018
Published: September 14th 2018

de E82 de E82 de E82

230km echte autoweg tussen Contanta (Zwarte Zee) en Boekarest

Sinds deze morgen is de terugweg naar het westen ingezet. 230km echte autoweg (4-vaks) naar Boekarest. Tenminste tot aan de 'Cintura', de ring rond de Boekarest. Evenveel file als op die van Brussel, maar dan meestal op 2vakken, met ronde punten bij op- en afritten. Dat was wringen.

We staan op een stadscamping binnen die ring, in een bosachtig domein, mooi opeen gepakt. Een Franse groep Mh'ers die ons al op verschillende plaatsen achtervolgden (of wij hen) staan er ook al. Ook een groep van een 20-tal NL caravanners. De campingbaas vond wel een plaats voor iedereen. Kassa, kassa. Hopelijk beginnen die nl-ders morgen niet aan hun algemene schoonmaak. Van de Fransen verwacht ik dat minder.

Camping BoekarestCamping Boekarest
Camping Boekarest

Links en midden de nl-caravans, genre 'We zijn er bijna' ; Zij waren er dus al ! Rechts een deel van ons, ook opeengepakt.

16th September 2018

Thuisfront antwoordt.
Dat is daar blijkbaar een leuk (?) onderonsje met onze noorderburen en zuiderburen. Dat heet verbroederen. Mon kan zijn rijkunst eens bewijzen op de ronde punten. Met hulp van de co-piloot ? En weer op naar de heimat. Succes !

Tot: 0.087s; Tpl: 0.009s; cc: 15; qc: 29; dbt: 0.0526s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb