Dag 15 – Rondreis Roemenië – dinsdag 11 september 2018 – Bootexcursie in de Donau Delta.

Romania's flag
Europe » Romania » Dobrogea » Delta Dunarii » Bratul Sfantu Gheorghe
September 11th 2018
Published: September 11th 2018

Bootexcursie in de DonaudeltaBootexcursie in de DonaudeltaBootexcursie in de Donaudelta

we zijn vertrokken om 7 u !

Wat een gedacht. Opstaan om 05.45u ! Midden in de nacht, en nog pikkedonker.

Om 7 u vertrekken we met 5 boten voor ons gezelschap van 29 voor wat later blijkt 4 uur te gaan duren.

Ik met lichte tegenzin, want het is vroeg, fris en er hangen dreigende regenwolken. En dat voor een rondvaart naar het eind van de wereld.

Een enorm watergebied ontstaan tussen de splitsing van de Donau in 3 armen met nog 120km tot de Zwarte Zee. Een tussenliggend doolhof van meren, riet, waterplanten, eilanden en geulen omzoomd met hoge wilgen. Niemand woont daar. Tenzij vogels. En die hebben we gezien. Veel soorten. Spijtig dat ik er zo weinig verstand van heb. Van vogels !

Donaudelta

goed ingepakt tegen de frisse wind in

F ziet het wel zitten.
Donaudelta

Onze boot tussen de geulen.
Donaudelta

Pelikanen en een aalscholver.

Boommeeuwen denk ik.
Donaudelta

Gele Kanarie ? - Dotterboem !
Donaudelta

een Waterlelie ? of een witte Lotus ?
Donaudelta. Toch bewoond ?Donaudelta. Toch bewoond ?
Donaudelta. Toch bewoond ?

of gewoon vissershut met schotelantenne ?
Donaudelta - Lijkt op laveren in de soep. Donaudelta - Lijkt op laveren in de soep.
Donaudelta - Lijkt op laveren in de soep.

'waterkastanjes' plukken en proeven - Zou een afrodisiacum zijn volgens onze Roemeense bootsman.
Donaudelta

Volle gas terug - we zijn al 4 uur onderweg.
Nog vergeten - Nog vergeten -
Nog vergeten -

Ontbijt om 06.15u !

Vroeg ontbijt !!
Edmond en Franciska, Wij konden onze ogen en oren niet geloven wanneer we jullie ontbijtuur zagen. In feite kan het dus geen probleem meer geven om terug jullie aan te sluiten bij de Toeristenvrienden Bollebeek. Geniet nog van de mooie reis. Louis en Francine
11th September 2018

Zal er eens over slapen.
Nog vergeten -

En toch nog aan croissants geraakt in Roemenië!
Donaudelta

Toch ne schone uitstap in een schoon stuk natuur!
12th September 2018

Grimbergen reageert.
Jullie vertoeven de voorbije dagen precies meer op het water dan in de MH! De overtocht van de Donau deed ons denken aan de pontons die in de oorlogsjaren gebruikt werden. En dan varen, niet met 2 boten..... maar met 5 boten. Dat Mon ook heel vroeg kan opstaan, dat wordt genoteerd ! Het zal wel pijn gedaan hebben maar het loonde zeker de moeite. Die gefortificeerde kerk (moeilijke naam !!) doet ons denken aan het Grimbergse Prinsenkasteel. Jullie begeven zich meer oostwaarts. Vandaar kwamen ooit de wijzen. Leuke kennismaking ! Daaaaaag ! Tot de volgende !
12th September 2018

Correct Jos. Weinig slapen en veel rijden is het enige wat we nu nog in de MH doen.

Tot: 0.063s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 40; dbt: 0.0345s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb