Gdanskin vanhakaupunki

Europe » Poland » Pomerania » Gdansk
March 31st 2024
Published: May 11th 2024

Olin ostanut lennon, joka lähti Gdanskiin klo 10.30. Saavuin edellisiltana, jotta ei tarvitsisi herätä tavattoman aikaisin, varsinkin kun vielä tänä yönä siirryttiin kesäaikaan. Herätys oli klo 6.45. Hotelli Aviapolis oli sopivasti juna-aseman lähellä, ja kun oli hyvä ilma, kävelin lentokentälle. Turvatarkastus oli nopea ja koneessa oli hyvin tilaa.

Päätin mennä lentokentältä junalla keskustaan. Lipun sai automaatista, ja matkalla oli yksi vaihto. Hotelli Scandic oli rautatieaseman vieressä. Olin perillä klo 13, ja pääsin suoraan huoneeseen. Lämmintä oli 21 astetta, joten kevättakki vaihtui kesätakiksi. Kävelin vanhaankaupunkiin. Kahvi ja omenaleivos terassilla. Pyysin viereisen pöydän suomalaisia ottamaan minusta kuvan. Seuraavalla terassilla otin oluen ja tarkenin jo t-paidalla. Kävin kanavan toisella puolella; kirsikkalikööri, pitsa terassilla. Ostin vielä aamupalatarpeita hotelliin. Onneksi pikkukauppoja oli auki. Kaikkialla kävi kortti maksuvälineenä. Kävin vielä illalla yhdellä oluella läheisessä baarissa. Nukkumaan klo 23.

Tot: 0.085s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.028s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb