VARŞOVA


Advertisement
Poland's flag
Europe » Poland » Masovia » Warsaw
July 18th 2008
Published: June 21st 2017
Edit Blog Post

Geo: 52.2449, 21.0119

GÜN 21 günlerden Cuma

Üç hafta olmuş bile, yola çıkalı...
Üç haftada Warszawa'ya girmişsek bu durumda Hitler'den bile hızlıyız yani...
Sabah çok iyi uyandım.Hızlı bir duş aldım.
Baktım bizim Estonyalı komşular toparlanıyor.
Ağzımın açık kalma sırası bende.
Ulan, bir gece yatacaksan o kadar eşyayı niye yeşile salıyorsun ?...
Bu nasıl bir kampçılık anlayışıdır?
Birikimlerim artıyor ...
Yakında, mutlaka konu ile bir şeyler yazmak lazım.
Yani bana göre ,bu tür kampçılık bitmiştir ve sadece ailenin sado mazohist eğilimlerini karşılar..
4 kişi çalışarak 3 saatte toplandılar .
Dün akşam da 3 saatte yerleşmişlerdi .6 saat dinlenmek için 6 saat işkence ...
Bunda bir hata var ama nerede ? Çıkaramadım .
Sakın bana kampçılık konsepti hikayelerini anlatmayınız ...
Kamptan ayrılmadan önce, markete gidip 50 ZT lik bir alışveriş yaptım.
Daha sonra, ünlü Romantica durağımızdan geçen ,11-10 ve 146 no lu otobüs ile Rondo Washington'a vardık.
Bu Polonyalılar W harfine bayılıyorlar ....buraya bu adı vermenin nedeni, garanti W ile başlamasıdır diye düşünüyorum.
Bu Rondo'dan şehir merkezine tramvayımızla 2 durakta vardık.
Efendim bendeniz, Polonya'da, özellikle Warszawa ve yazılışı "Lodz" olup okunuşu "Vuç" olan şehirde çok uzun zamanlar geçirdim.

Dolayısıyla kenti iyi bildiğimi, varsayabilirsiniz.
Warszawa'da fazla bir değişiklik yok.
Yeni Polonyalılar ,tatsız tuzsuz binalar yapmşlar.
Maaşallah arazi istemediğin kadar.
Her taraf tabak gibi dümdüz..Yap yap gitsin..
Ayşe ile bir lokma bir şeyler yedik ve etrafı dolaşmaya başladık.
Elimden geldiği kadar, Ayşe'ye eski halini anlatmaya çalışıyorum.
Moskova'dan kopya kuleler..
Eski otelim....eski kafeler..
İlginç bir şey yok..
Bu kentin tamamının ,yer ile yeksan olduğunu ve yeniden yapılan binaların, üstün komünist zevkini yansıttığını unutmamak gerekir.
Yani Prag, gerçekten sıyırmış.
Warszawa bu kadar kısmetli olamamış.
Zira Alman milleti, her nedense Polonya'lılara bir hayli gıcık...
Saat 16:00 ya doğru, eski şehre gitmeye karar verdik.
Yolda giderken, Ayşe 'ye rahmetli Freddy Mercury'nin öldüğü gün, tüm bulvarlarda nasıl yayın yapıldığını anlattım.. .
Polonyalıları severim.
Bir kere, köylü olmaları nedeniyle, diğer Avrupa uluslarına oranla daha naif kalmışlardır.
İkincisi ,gerek komünist dönemde, gerekse sonraki dönemlerinde ciddi müzik aşıkları olduklarını kanıtlamışlardır.
Müzik sevenden, kötülük gelmez.
İşim sırasında, şöförlüğümü yapan sevgili kardeşim Slozbovıc ,deli gibi blues müziği aşığı idi.
Türkiyeden getirdiğim, Eric Clapton kasetlerine çıldırırdı.
Buna karşılık ,bana Polonyalı cazcı ve blues'cuları tanıttı.
Çok yetenekli müzisyenleri var..
Bir örnek olsun diye ,özellikle Tadeusz
Nalepa'yı dinlemenizi öneririm:

http:///www.youtube.com/watch?v=B5LYQMZTVS0


Ana cadddeye paralel, Nowi Swiat diye şirin ...gösterişli ve turistik bir cadde açmışlar..
Burada, Blikle'de bir kahve ve bir pasta yedik...


Müthiştir tavsiye ederim. meraklısına adres :

www.blikle.pl/

Oradan da yürüyerek, eski şehre aktık.

Ayşe'ye, Ghetto'nun hikayesini naklettim .
Tamamen yıkılmış olan bir yerin, sadece fotoğraflarına dayanarak replikasının nasıl yapıldığını anlattım.
Eski şehrin içi, artık tamamen turistik olmuş.
Kanuni'nin sokağını gösterdim.... sonra Zamek diye müthiş bir lokantada günü çevirdik.
Çok hoş bir Varşova ortamı oldu.Ayşeciğim de çok mutlu oldu.


www.cafe-zamek.pl/

Daha sonra tam merkezde gözümüze kestirdiğimiz bir lokantaya oturduk .
Esas gtmek istediğim ve vakti zamanında , çok gittiğim lokantanın, fiyatları uçmuş..
Ayşe, domuz kaburgası ısmarladı ...eksik olmasınlar yarım domuzu pişirip getirmişler.
Yiyemeyince sardırdık.
Kampa götürürken, kokusu tüm otobüsün içine yayıldıkça yayıldı.
Kampta ,yan bahçede bizi koruyan Kurt köpeğine verdik .
İlk başta pek neşeli idi.... sonra sesi soluğu kesildi.
Zehirlendi diye korktuk vallaha .
Kampta biraz Whisky-Cola.... bol gülmek ve sonra tumba yatak...

Hergün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:



GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM: 7 KUMULATIF KM:4718

ORT HIZ:

SÜRÜŞ SAAT :

YAKIT E/L:


Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement



Tot: 0.085s; Tpl: 0.015s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.032s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 9; ; mem: 1.1mb