Beschaving, oh my gosh.


Advertisement
Poland's flag
Europe » Poland » Lesser Poland » Zakopane
September 30th 2007
Published: October 4th 2007
Edit Blog Post

HerbergHerbergHerberg

Een laatste pose bij de berghut.
Zondagochtend pak ik mijn spullen en begin aan de afdaling. Na een halfuur stappen bereik ik de boomgrens en vanaf daar leidt het pad enkel door bossen. Een vrij gemakkelijke tocht, ik volg eigenlijk gewoon de hele tijd een rivier die uitkomt als een waterval vlakbij de parking. Na drie uur zit het erop. Ik krijg een lift van de man in de dertig die ik daar tegenkom samen met zijn maat en zij zetten mij af in Zakopane.

In Zakopane koop ik gerookte geitenkaas, een specialiteit van daar, heel lekker besluit ik later. Ik kuier er een uurtje rond en om 10 voor 4 vertrekt mijn trein naar Warschau.

Oh, heel raar trouwens om na drie dagen in je eentje in de bergen weer rond te wandelen in een drukke beschaving. Het overdondert je. En wanneer ik voor mijn vertrek in de stad nog wat aardappelpannekoekjes eet, zit er aan de overkant van de straat een oud meneertje in traditionele klederdracht kattevals op zijn viool te spelen. En er is een zatte man die luidkeels La Musique! de straat in brult en danst op de muziek van het oud meneertje. Beschaving...


Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement

Het bosHet bos
Het bos

Mooie paadjes en alwatjewilt.
ZotjesZotjes
Zotjes

Achterin het meneertje en meer op de voorgrond de Zingende Zatlap.
Jawel!Jawel!
Jawel!

Die bergen die je op de achtergrond ziet heb ik beklommen! Het scherpe piekje rechts van mijn hoed moet de Zawrat zijn en iets links daarvan ligt ergens de Kozia pas.


5th October 2007

Waar blijven foto's van die besjesbeer?
5th October 2007

ah muziek en aardappelpannekoekjes het zal wanneer ik kom waarschijnlijk wat te koud zijn om rond te liften? niet erg dan trotten we met onze wollen wanten door de sneeuw in krakov en wuiven naar madammen in een bontjas
5th October 2007

De besjesbeer
Poepski Jaan! Check de foto bij "I'm only happy when it rains", maar je moet heel goed kijken. x

Tot: 0.116s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 64; dbt: 0.0827s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb