Saai landschap


Advertisement
Norway's flag
Europe » Norway
August 17th 2010
Published: August 18th 2010
Edit Blog Post

Ik hoor men wekker niet maar gelukkig schiet ik op tijd in actie. Onder een grijze hemel krijg ik nog wat mug -en mierenbeten voor ik vertrek. Ik vervolg de weg naar Elverum waar ik inkopen doe. Dan ga ik nog even in de bib online. Ik update de blog en lees mail. Ook verstuur ik Couchrequests voor Göteborg voor het komende weekend. De bestemming voor vandaag ligt op Kongsfinger en die wil ik ook halen. Het is een dikke 100km. Het parcours kent geen al te grote hoogteverschillen meer, licht heuvelig, soms vals plat. Men snelheid haalt op deze manier wel een hoog gemiddelde. Het landschap bestaat uit dennenwouden en landbouwvelden. Weinig nieuws en het boeit me niet. Deze dingen heb ik al op vele andere fietsvakanties gezien. Het kan in de verte niet tippen wat ik al in Noorwegen zag. Ik kom nog eens een fietser tegen wat al een eeuwigheid geleden is, een oudere man met Deense vlag op de fiets. Als ik in Kongsfinger aankom, regent het lichtjes. Ik zie een bordje van een fort en ga dit even bekijken. Even… ik moet hier een steil klimmetje voor doen, puffen maar. Het fort wordt gerestaureerd en veel is er niet te zien. In een vaartje ben ik terug beneden. In het centrum is tot men grote verbazing de toeristische dienst nog open om 18u. Een camping in het centrum is er niet maar 9km zuidelijker wel. Ik moet hiervoor de drukke 2 volgen wat niet zo aangenaam is. Ik kom op de camping waar een vriendelijke dame me registreert. De prijs valt gelukkig mee en warm water à volonté. De douche doet deugd! ’s Avonds bekijk ik de route nog en ik twijfel of ik nog wel verder Zuidwaarts ga en dan de kust af. Van hieruit door het Zweedse binnenland naar Göteborg zou korter zijn.

Advertisement



Tot: 0.224s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 53; dbt: 0.0808s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb