Norway Raindeer hunt

Norway's flag
Europe » Norway » Eastern Norway
October 20th 2008
Published: October 20th 2008

Harold aan de afwasHarold aan de afwasHarold aan de afwas

De vaat moet ook schoon, dat doen we zo :P
Op 27 augustus vertrokken we met de auto naar Frederikshaven van waaruit we met de boot naar Oslo varen.
Na daar aangekomen te zijn hebben we eerst in Oslo wat gegeten en zijn toen verder naar het Noorden gereden. De eerste overnachting was vlak langs de weg maar iedereen die in Noorwegen is geweest weet dat je in Noorwegen niet ver van de weg hoeft om mooie plekken te vinden. Zo ook onze eerste overnachting, de buurman kwam nog even langs en bood ons hout voor een kampvuur. Daarna moest hij zijn fuiken in het meer nog legen voor de kreeften visserij. Meteen toen de tent stond en we het gesprek met deze indrukwekkende man hadden voelde ik de rust en schoonheid van Noorwegen over me heen komen.....eindelijk het vakantie gevoel!!!!

De volgende ochtend reden we verder naar het Noorden, richting de Jotunheimen waar we de gletsjers introkken.
De eerste dag viel tegen, de paden waren steiler dan we verwachten. Na een lange dag kwamen we bij een mooi berg meer waar we de tent opzetten. Na een heerlijke kant en klaar maaltijd waren we te moe om een kampvuur op te zetten en gingen maar op tijd de slaapzak in. De volgende ochtend was het weer betrokken maar droog, na het inpakken van de tent en ons ontbijt gingen we voor de tweede dag op pad.

We staken een vallei over met behulp van een soort van touwbrug, daarna bleek de reis toch te zwaar voor mijn metgezel en besloten we om horizontaal een doorsteek te maken naar de Gletsjers. Meer zeg ik hier niet over en bekijk het prachtige uitzicht.

Na een lange dag van 9 uur lopen kwamen we weer bij de auto, we kampeerde bij de auto en ontmoeten wat lokale mensen. Na een gesprek ontdekte we waarom er geen rendieren in de bergen waren,. er was een grote jacht gaande een paar valleien verderop. We gingen naar die vallei en met mijn gebrekkige Noors stelde ik ons voor. Na een gesprek mochten we meehelpen met de jacht ......ook dit is weer een verhaal wat je in tekst niet geloofd. Daarom zeg ik bekijk de foto's en jha ik heb echt een rendier vast jhea!

Na de tweede dag kregen we 4 tongen als dank, deze aten we avonds. de laatste dagen besteden we met slenteren in de bossen 80 km boven Lilhammer. Helaas vonden we hier geen elanden maar wel veel rust aan het water. Ook de paddenstoelen dar waren weer als vanouds, heerlijk!

De laatste dag reden we 1800 km binnen 24 uur het was jammer dat dit avontuur zo kort was, maar het is altijd fijn weer je eigen bed te hebben.

Noorwegen 2008 355Noorwegen 2008 355

Camping day 3
Noorwegen 2008 429Noorwegen 2008 429
Noorwegen 2008 429

Camping day 4

Tot: 0.431s; Tpl: 0.02s; cc: 12; qc: 55; dbt: 0.0483s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb