Osloon

Europe » Norway » Eastern Norway » Oslo
July 14th 2023
Published: August 28th 2023

Katkonainen yöuni. Hotellissa oli runsas aamiainen, jossa oli kyllä paljon väkeä. Aurinkoinen päivä. Jukka meni taidemuseoon; minä kiertelin sen aikaa Lillehammerin keskustassa. Ajettiin katsomaan kirkkoa. Siellä oli esittelijänä eläkkeelle jäänyt mies, joka oli asunut Chilessä ja Uudessa-Seelannissa. Ajettiin katsomaan ulkoilmamuseota, mutta ei jääty sinne, kun ei ollut yhtään vapaata parkkipaikkaa.

Ajettiin Hammariin kahville, keskustaan kahvilaan Kajs & Mattis Café. Nuoret miestarjoilijat kantoivat juomat ja leivokset pöytään. Jatkettiin moottoritietä, paitsi että pienehkö pätkä pikkuteitä, jotta vältettiin tietulleja. Autoja tuli paljon vastaan. Osloon oli ennustettu viikonlopuksi sateista ja Keski-Norjaan aurinkoista. Jukka halusi tankata. Puolimatkassa olisi ollut halvempaa polttoainetta kuin Oslon lähellä. Oslossa sitten ajettiin halvemman polttoaineen takia esikaupungeissa, mutta turhaan.

Ajettiin hotelliin ydinkeskustaan; hotellin läheltä löytyi parkkitalo, jonne kuski vei auton. Otin kaupunkipyörät 72 tunniksi, Jukka vain 24 tunniksi. Ajettiin Vigelandsparkkiin katsomaan patsaita. Oli kätevää pitää puhelinta telineessä ja samalla navigoida reittiä. Paluumatkalla Jukan silmäkulmaan lensi ampiainen, ja hän katsoi parhaaksi palata hotelliin taksilla. Palasin alamäkeä hotellille. Käytiin katsomassa oopperatalon tienoota. Sitten mentiin länteen päin polkupyörillä syömään aasialaiseen. Palasin hotellille polkupyörällä, Jukka jalan. Nukkumaan klo 23.30.

Tot: 0.039s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0222s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb