Weg van de Parkweg

Netherlands' flag
Europe » Netherlands
October 30th 2006
Published: October 30th 2006

Zaterdag de 28e begon onze reis vanaf de Parkweg met twee rugzakken (voor in China enzo), twee grote boodschappentassen (voor Zutphen, Rotterdam-Zuid etc.) en nog een hoop rotzooi. Ons laatste paar sleutels door de brievenbus weer naar binnen gegooid voor de huurders, de meeste bagage in de auto achtergelaten en toen na het missen van allerlei treinen uiteindelijk in Zutphen belandt. Daar werden we opgevangen door een medewerker van de plaatselijke voedselbank (de moeder van Lucas) en van eten en onderdak voorzien. Omdat onze katten op dezelfde locatie worden opgevangen voelden we ons er al snel thuis. Bovendien heeft Lucas er acht jaar gewoond.
Hoogtepunten van de excursie waren het maken van een konijnenhok (ook groot genoeg voor bijv. lammetjes), lekker eten en het bestellen van koffie en thee in het Volkshuis aan de markt in Zutphen. De bediening daar is licht gehandicapt, al mag je dat tegenwoordig niet meer zeggen en heten ze nu minder valide of iets dergelijks. Na het doorgeven van onze bestelling (capuccino en kaneelthee) begon de serveerster ijverig te schrijven. Na een minuut of twee (ze was toen al bijna klaar) vroeg ze "is kaneel nou met twee e's?"
Toen ze dat ook keurig had genoteerd verdween ze achter de bar, waar de bestelling al na twee minuten klaar was. Ik kreeg keurig een capuccino, maar Angelique moest het doen met citroenthee want de serveerster was helaas vergeten welke thee Angelique had besteld.
Vroeger werkte er ook een man die niet helemaal "valide" was maar toch in de bediening mocht helpen zonder dat hij de cursus etiquette had gevolgd. Hij kwakte de borden zonder iets te zeggen op tafel en als alles stond zei hij "NU betalen". Helaas werkte hij daarna in de keuken.

Ondertussen zijn we weer terug in Vlaardingen, maar omdat we er op de Parkweg niet meer inkunnen zijn we afgereisd naar de Vinkenstraat waar we altijd uitstekend worden gevoed en worden vermaakt. De omgeving is niet zo heel erg spectaculair, maar we hebben toch alvast een kleine fotoreportage gemaakt!! Hopelijk zijn de foto's zo geweldig dat jullie erg nieuwsgierig worden naar de volgende foto's van Rotterdam-Zuid en Vlaardingen-West (en later China en nog wat andere plaatsen).

Tot: 0.174s; Tpl: 0.024s; cc: 12; qc: 69; dbt: 0.1227s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb