Voorpret

Europe » Netherlands
January 20th 2012
Published: January 20th 2012

Reis naar USA zuid-west

Op de laatste dag van onze vakantie in zomer 2011 zaten we, om 8 uur 's ochtends, op een bankje op de boulevard van Nice. We hadden net een nacht op de boot vanaf Corsica doorgebracht in een grote ruimte vol snurkende reizigers, hangend in stoelen of opgekruld op de vloer. En nu zaten we, met al onze bagage, op de boulevard te wachten tot het tijd was om naar het vliegtuig te gaan. Op die plaats en dat moment werd de basis gelegd voor de reis die we deze zomer (2012) gaan maken.

Het was op dat moment namelijk zonneklaar dat onze kinderen alle ongemakken die een reis buiten de standaard camping-met-zwembad-in-Frankrijk misschien wel beter aankonden dan wij. Ze hadden beiden prima geslapen, vonden alles leuk, konden heel geduldig wachten in havens en op vliegvelden, kortom echte wereldreizigers in de dop.

In de herfst begon het denken en puzzelen. Wordt het Thailand? Vietnam? Indonesiƫ? Of toch Amerika? Ja dus, het werd Amerika.

Tickets hebben we gekocht zodra ze in de verkoop kwamen, dus we moeten nu wel!

In de kerstvakantie zijn we begonnen met ons huiswerk en hebben we besloten wat we willen zien en hoe de route ongeveer moet gaan zijn. We willen graag op een aantal populaire plaatsen een mooi plekje, dus plannen en op tijd reserveren is dan wel handig. Hotels in SF en in Vegas zijn gevonden en geboekt (lang leve www.booking.com ) .

De plaatsen op de campings in Zion, Bryce en de Grand Canyon komen 6 maanden tevoren beschikbaar. Vandaag op 20 januari kun je dus reserveren vanaf 20 juli, de dag dat we in Zion arriveren. Geertjan heeft veel studie gemaakt van de camping en uitgezocht wat het mooiste plekje is (veel schaduw en aan de rivier) en ik kreeg de mooie taak om om 10 am Eastern Standard Time (16.00 in NL) klaar te zitten achter de computer. Gelukkig had Geertjan ook een 2e en 3e keus opgegeven, want precies op tijd probeerde ik het en meteen was onze favoriet weggekaapt. Gelukkig kon ik wel onze nummer 2 vastleggen.

Omdat we 2 dagen in Zion blijven, kan ik zondagmiddag hetzelfde doen voor Bryce en dan weer 3 dagen later proberen in Grand Canyon te reserveren.

Tot: 0.093s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.0449s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb