Visa

Europe » Netherlands
December 31st 2006
Published: December 31st 2006

Hoi lieve mensen,
Oudjaarsavond, geschikte tijd om een nieuwe blog op te starten. Aan een heel aantal mensen die op de hoogte wilden blijven van mijn Amerikaplannen, heb ik toegezegd om een weblog op te starten. Hier is ie dan :-)
Ik zal een korte update geven over de visumsituatie tot nu toe. 18 januari staat onze tweede afspraak bij de ambassade. Tot nu toe hebben we geen bericht binnen dat de benodigde papieren aangekomen zijn. Het formulier wat we missen, is een officieel document van de Federal State Department, waardoor we officeel uitwisselingsstudenten zijn. Zonder dit formulier is het zinloos om naar de Ambassade te komen. Het lijkt ons niet echt heel waarschijnlijk dat dit formulier voor de 18de binnenkomt. Een andere optie zou dan kunnen zijn: een zakenvisum aanvragen voor 3 maanden, en dit visum in de VS omzetten in een studentenvisum. Maar we weten alleen niet hoe makkelijk het is om een zakenvisum te krijgen en hoe makkelijk zo'n visum om te zetten is. En een allerlaatste optie is: geen visum aanvragen, als toerist gaan. Als toerist kan je drie maanden blijven, dus dat houdt in dat ik halverwege terug zou moeten gaan naar Nederland en daarna weer opnieuw zou moeten gaan. Alle twee de alternatieven zijn dus niet zo heel aantrekkelijk, dus tot de 18de blijven we hopen dat de formulieren uiteindelijk rondkomen.

Eleonora

Tot: 0.057s; Tpl: 0.008s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0344s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb