I DID IT!


Advertisement
Netherlands' flag
Europe » Netherlands » North Holland » Amsterdam
March 20th 2008
Published: March 20th 2008
Edit Blog Post

Hallo allemaal,

De berg ik bedwongen! Niet helemaal door mij maar wel tot 3.272 meter. Vandaag weer teruggekeerd. Wij waren met z'n zessen en vier ervan zijn naar de top gegaan vanochtend. Ik zag dat na gisteren niet zo zitten en de gids denk ik ook niet. Wanneer ik nog een nachtje had kunnen overnachten had ik het wel gedaan. Het was weer een mooie ervaring.

De dagen ervoor hebben wij een opvangcentrum voor Orang Oetangs bezocht en gezien in hun natuurlijke omgeving en daarna zijn wij naar een lodge aan een rivier geweest waar wij een boottocht hebben gehad van twee uur om beesten aan de kant te spotten. Weer veel Makaken, een orang oetang maar dan nu echt in de natuur, gleed net van een boom naar beneden, een groene giftige slang en een zwarte slang met rode strepen. Je moet met dit soort tochtjes gewoon geluk hebben om de dieren te kunnen spotten. Het restaurant lag overigens in het water, het water stond erg hoog, zodat wij onze schoenen uit moesten doen om het restaurant te bereiken. En pas op voor de krokodillen, want die zaten daar ook. Daarna afgereisd naar Kota Kinabalu waar wij 's ochtends om 9 uur begonnen met lopen en ik was op de plaats van de overnachting om half vier. 6 km. de hoogte in. Dat is even wat anders dan 6 km. in het vlakke Nederland. Wij werden door de groep erg leuk ontvangen vandaag. Zij hadden een taart gekocht, kregen een kaart van de berg met een leuke tekst er op en een certificaat. Heb ik weer wat om in te lijsten.

Morgen vertrekken wij naar het eiland hier voor de kust voor nog twee volle dagen. Daar kunnen ook weer wandelingen gemaakt worden. En dan oip naar huis.

Annie wil ik nog een hele goede reis wensen in Nepal. Doe je best, ik weet nu weer wat het is, Elly bedankt voor je mailtjes en Trees ook. Zij zijn goed aangekomen en ook van de anderen, totaal 11, zijn allemaal goed aangekomen. Leuk hoor om hier ter plekke even wat te lezen van jullie.

Tot in Nederland maar weer. Dit is echt mijn laatste bericht.

Groetjes,

Trix

Advertisement



Tot: 0.065s; Tpl: 0.008s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.046s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb