Warm Maleisisch Borneo


Advertisement
Netherlands' flag
Europe » Netherlands » North Holland » Amsterdam
March 7th 2008
Published: March 7th 2008
Edit Blog Post

Beste allemaal,

Had net een heel verhaal gemaakt maar er is iets mis met internet in het hotel waar ik op dit moment ben.

Ik kan jullie vertellen dat ik het erg naar mijn zin heb, het is wel vermoeiend tot nu toe maar wie weet, wordt dat nog wat beter.

Na aankomst in Kuching, na een goede vlucht, de dag doorgehaald met een behoorlijke jetleg. In de avvond met elkaar gegeten in een grote hal met allemaal kraampjes. Het eten was erg lekker. Veel vis, groentes, rijst en noodles, en voor de niet-visliefhebbers vlees.

De dag erop met drie motorbootjes naar het Bako National Park. Een mooi park met basic slapen en eten. De eerste dag een flinke wandeling gemaakt door het mangrovebos en een flinke heuvel op om de neusapen te spotten wat is gelukt. Daarnaast nog vele andere dieren gezien waaronder een giftige slang, een schorpioen, een vliegende (slapende) eekhoorn, een leuk wild zwijn, veel makaken die het eten van je bord ritsen (maar dat is niet zo erg want het was toch niet veel bijzonders), een waterspin en een landspin met harige poten en ga zo maar door.

De tweede dag een grotere wandeling gemaakt met z'n achten en die was behoorlijk zwaar. Hoofdzakelijk lopen over de boomwortels van de tropische bomen. Wel mooi natuurlijk en wij hebben de vleesetenplanten in het wild gezien. Erg mooi. Helaas bloeien de orchideen op dit moment niet. Maar het is veel geklim in het Bako National Park. Wanneer dit zo blijft in de andere parken ga ik nog even nadenken of ik het bergje van 4100 meter wel ga doen!

Vanochtend probeerde een makaak onze kamer binnen te dringen via een horretje. Ik heb dit kunnen voorkomen omdat ik toch al uren wakker lag van een flinke tropisch bui, en mijn kamergenoten waren ook meteen klaarwakker. Hij zal je camera toch maar meegritsen dat kan je natuurlijk niet hebben!

De groep is gezellig en de leeftijden varieren tussen de 24 en 65 jaar. Ook verdeelt de groep zich op in kleinere groepjes om wat met elkaar te doen.

Wij zijn nu weer terug in Kuching en gaan morgen overnachten in een longhouse.

Lieve Gerard, het lukt mij niet om je prive te mailen. Je email adres wordt niet gepakt. Ik probeer het in de volgende grote plaats nog een keer. In ieder geval veel liefs van mij en je weet dat ik wat je houd. Helaas kunnen de anderen dit nu ook lezen maar dan weten ze dat ook meteen.

Ga dit verhaal nu snel afsluiten voordat het weer mis gaat.

Tot mijn volgende verhaal,

lieve groeten voor allemaal,


Trix

Advertisement



Tot: 0.055s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.035s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb