For foden af Etna

Italy's flag
Europe » Italy » Sicily » Mount Etna
May 19th 2009
Published: May 19th 2009

Hmm- har glemt det lille kabel til kameraet, for jeg toer naesten ikke haabe paa at finde internet-adgang - og saa lige pludselig lige her paa Lido de Naxos under Mount Etna ligger der et lille spot!! I faar derfor en lille hilsen fra det varme og urimeligt smukke Sicilien.

Vi kom hertil i gaar efter at have sejlet i et doegn uden at kunne komme i havn. Foerste havn var for lav i indsejlingen (vi stikker to meter), anden havn var lukket, tredie havn var for langt vaek til at vi kunne naa den med den smule braendstof, vi havde tilbage. Vi ville egentlig gerne have vaeret oppe i Messina by eller havnen paa den anden side, men baade vind og stroem var kraftige og imod. Saa vi gik mod syd, og saa Siciliens skyline. Ret imponerende. Vi sad og gaettede paa, hvilken en af toppene, der var Etna. Der skulle vaere sne paaa, havde vi hoert. Og pludselig maatte vi laegge nakkerne helt tilbage, for ud af disen kom det mest fantastiske bjerg til syne; Etna! Gigantisk!! Og lige foran laa vores havn. Her har vi ligget for anker i nat og vi maatte lige tage en overliggerdag ovenpaa den lange tur i gaar. I morgen skulle vinden loeje lidt, for det er lidt haardt at skulle sejle hele dagen i mod-soe.

Paa torsdag faar vi igen gaster ombord; Pia og Anders. De sejler med til Mallorca, hvor der kommer nye gaester.

Drengene er fantastiske at have med ombord. De er supergode til at hygge sig, alene og sammen, og har faaet "soe-ben". De sover, hvis soeen bliver haard. De spiser/ smager paa alt det fremmede mad - og faar is i alle havnene. De savner deres kammerater og glaeder sig til at se dem igen til august - og der bliver lagt mange legeplaner!

H.H. Isabel og drengene

PS: Sveske mener at det er meget vigtigt, at jeg fortaeller, at vi alle - undtagen Sveske selv - roeg i vandet i gaar. Vi skulle sejle ind paa en lille strand og hente diesel, og der var en del boelger. Og saa skulle jeg lige springe ind og tage baaden paa land. Og saa var der bare rullende sma-sten og saa mistede jeg fodfaestet og saa blev jeg rigtig vaad - HELT vaad - da den naeste boelge kom. Og da vi skulle hjem, roeg Mikkel overbord (med redningsvest), da der kom en boelge, og Rasmus fik en ordentlig boelge og saa skreg og tudede drengene, mens byen og Sveske lo. Skide sjovt!!

Tot: 0.262s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 45; dbt: 0.0757s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb