VEEE SARDINYA...

May 12th 2014
Published: February 6th 2016

BONIFACIO-SANTA TERESA GALLURA

GÜN 12 GÜNLERDEN PAZARTESİ:

Sabah 08:00 de limanda olalım diye erkenden kalktık.

Bizden sonra, sıra uzadıkça uzadı ..
Çok rüzgar var..... bizim bulunduğumuz yer korunaklı ,fakat açık denize çıktığımızda olacakları hissediyorum ..
Gemiye girdim. Aracın el frenini sonuna dek çektim ..
Arka 2 tekerin altına 2 takoz bulup koydum..
Gemi motosikletçi ile kaynıyor ..
Geçeceğimiz boğaz, Bonifacio boğazı olarak adlandırılan belalı bir yerdir.
Tiran denizini ikiye ayırır.Sardinya ya 11 km veya 6 deniz mili uzaktadır.
Aynen dediğim gibi de oldu.
Koyun dışına çıkar çıkmaz, dev dalgalar bizim gemiyi beşik gibi sallamaya başladı..
Motosikçiler arasında iki İngiliz homoseksüel arkadaşım, kahve sırasında, bana yılışık şakalar yaparken,gemi boğaza girdiğinde dut yemiş bülbüle döndüler.
Ayşe ve bana, bu hava pek yazmaz ama sağlam bir yere tutunmak gerek .
Hep aklıma, nedense dostum Yavuz geliyor .
Denizden pek tırsar ..buna rastlasaydı ne olurdu acaba ?
Yol bir saat sürüyor ..ödediğimiz paraya yazık vallaha ..
Nihayet Sardinia adasının, Santa Teresa di Gallura limanına vardık ..
Biz inerken bir ton motosikletçi,Korsika ya dönmek için bekliyordu..
Herhalde bu iki ada motosikletçiler için bir tür cennet ..
Sardinya (İtalyanca:Sardegna Akdeniz'de, İtalya'ya ait bir ada. Akdeniz'in Sicilya'dan sonra ikinci en büyük adasıdır. Yüzölçümü 24.090 km² olup, ada nüfusu 1.700.000 dir. İtalya'nın batısında, Korsika'nın güneyindedir.
İnsanların Sardinya Adası'na yaklaşık M.Ö. 250'de Toskana ve Balear Adaları'ndan gelerek yerleştikleri tahmin ediliyor .
M.Ö. 8. yüzyılda Fenikeliler adada Tharros, Bithia, Sulcis, Nora and Karalis (Bugün Cagliari) yerleşimlerini kurmuşlar. M.Ö. 550'de ada Kartacalılar'ın eline geçti ve onların tahıl ambarı oldu.
Kartaca'nın egemenliği 1. Pön Savaşı'nda (M.Ö. 264-M.Ö. 241) sarsıldı ve Roma Cumhuriyeti M.Ö. 238'de adayı ele geçirdi
Roma İmparatoru Diocletianus (284-305) döneminde İtalya Prefektura'sına bağlanan ada, 395'te Roma İmparatorluğu'nun ikiye bölünmesiyle Batı Roma İmparatorluğu'na bağlansa da 456'da Vandallar adayı ele geçirmişler.
705'ten başlayan Arap akınları sonucunda adadaki Doğu Roma egemenliği zayıfladı. Nihayet ada 821'de Ağlebiler'in eline geçti..
Bu arada adanın yönetimi 909'da Fatımiler'in eline geçti.
Fatımi egemenliği 1028 yılında Pisa ve Cenova'nın saldırısına kadar sürdü.
Adadaki bu karışıklıktan rahatsız olan Papa 8. Bonifatius, adayı Aragon Kralı 2. Jaime'ye verdiyse de Aragon adanın fethine 1323'de başlayabildi.
Bir ara Arborea yargıcı 5. Mariano, Cenova'lı karısı Eleonora'nın da desteği sayesinde bütün adayı ele geçirdi
1582, 1652 ve 1655'te Osmanlı Deniz Akıncılarının yağmasına uğradı, hatta 1637'de Fransız donanması Oristiano kasabasını yaktı.
İtalya Kralı 2. Vittorio Emanuel, Prusya'nın müttefiği olarak Avusturya'ya karşı 1866'da savaşa girdi. Savaşta İtalya, Avusturya'ya yenildi ancak Prusya'nın Avusturya'ya karşı savaşı kazanması sonucu imzalanan Viyana Anlaşması'yla Venedik bölgesi İtalya'ya bağlandı. İtalyan birliği 1870'de Papalık Devleti'nin başkenti Roma'nın ele geçirilmesiyle sağlandı.
Sardinya Adası, 2. Dünya Savaşı'nda Müttefiklerce bombalandı ve 1943'te işgal edildi. Burası savaş sonrasında özerk bölge ilan edildi.
İşte böylesine karışık kuruşuk bir yer Sardinya adası…
Akdeniz ortasında uçak gemisi gibi olmanın çok cezasını çekmiş..

Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:

1-Bonifacio Videosu :

SÜRÜŞ SAAT :

YOL HARCAMASI E:102

YAKIT E/Lt

Tot: 0.1s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 32; dbt: 0.041s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb