First stop: Dublin!


Advertisement
Ireland's flag
Europe » Ireland » County Dublin » Dublin » Clonskeagh
October 16th 2012
Published: October 16th 2012
Edit Blog Post

Grafton StreetGrafton StreetGrafton Street

Shoppinggatan!
Dublin... Vilken vacker och historisk stad! Jag har alltid velat se Irland med egna ögon och nu äntligen fick jag det, jag ville ta Dublin allra först innan jag flyger vidare till Amsterdam. Imorgon åker jag vidare, detta är min tredje dag här. Jag bodde hos en kompis jag träffade när jag var ute och reste förra året och hon var superschysst och visade runt mig i princip hela Dublin!

WE LIKE att typ alla museum och art galleries i hela Dublin har gratis inträde! Jag som extremt konstintresserad hoppade av glädje. Jag menar, att spara pengar när man är ute och reser är guld! Jag hade ändå tänkt att besöka en massa museum så det var toppen.

Vi besökte Dublin Castle och Christ Church Cathedral igår, vackert vackert. Drack Guinness (ett måste!!!) och besökte National Botanic Garden. Och så shoppade vi såklart. Vi har haft det riktigt kul och jag hoppas att jag kan komma tillbaka och hälsa på snart igen!

Imorrn bär det av till Amsterdam... Fortsättning följer!

xoxo
Emilie

Advertisement



Tot: 0.049s; Tpl: 0.009s; cc: 14; qc: 53; dbt: 0.0251s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb