Vandfald og Canyon

Europe » Iceland » Southwest » Reykjavík
September 10th 2018
Published: September 11th 2018

Sidste stop på vej mod Reykjavik var en lille by Kirkjubæjarklaustur. Hotellet havde et vandfald i baghaven. Man kunne gå ad en sti langs vandfaldet og nå op til dets udspring som var en fin lille sø. Op fra toppen fik man en fin udsigt over husene og det flade lavalandskab.

I nærheden af hotellet var det også et andet meget flot vandfald som løber ud over en rund klippe. Alle mand var inde og fotografere det og forsøgte at få vist det fine vandforløb på vandfaldet.

Næste morgen skulle vi køre det sidste stræk til Reykjavik. På vejen tog vi en lille afstikker for at så set en meget smuk canyon Fjaðrárgljúfur. Canyon var tydeligvis et kendt turistmål så vi delte fornøjelsen med et buslæs englendere.

I Reykjavik skal man se domkirken og kulturhuset samt gå nogle ture i indkøbsgaden og betragte de mange butikker og spisesteder.

Tot: 0.055s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0375s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb