Blogs from Rackeve, Central Hungary, Hungary, Europe

Europe » Hungary » Central Hungary » Rackeve November 6th 2011

Indulás délben. 103-as autóbusz, Ráckevei HÉV. Vonatjegy, kettőnknek féláron oda-vissza féláron, egész elviselhető. Buszunk percek alatt ért a HÉV Végállomásra. Jegyet váltottunk. Felpattantunk a szerelvényre. Egy és egy negyedóra alatt célhoz értünk. Séta indul! Első állomásunk: Savoyai kastély szálloda és étterem. Gondolunk Savoyai Jenő német-római császári hadvezérre, Buda visszafoglalására, valamint a sok kifosztott magyarországi szántó-vetőre, akiknek még rosszabbra fordult a sorsa, még a török időkbeliekhez képest is, mert a "felszabadítók" végig rabolták hazánkat. No, Savoyaiék azért elég jól élhettek, látva ráckevei kastélyukat, no meg tudva a budafoki szőlős dombok tulajdonjogát... Igyekeztünk behozni lemaradásunkat a savoyai ebédek kínálatával szemben, ezért beneveztünk az étteremben egy pazar svédasztalos ebédre. Halászlé, gomba, pörkölt, rántott hal, csőröge... read more
Ebéd
Árpád szobor
Arany vers a házfalon

Tot: 0.074s; Tpl: 0.003s; cc: 7; qc: 17; dbt: 0.0168s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb