YARI HACI SAYILIRIZ...

Published: November 1st 2017

PATMOS

09 EKİM GÜN 06

Bermutad kahvaltıda buluştuk .

Artık seyahatin sonlarına doğru kafamıza göre uyanmaya başladık.İlk başlarda nedense erken kalkılıyordu.

Sakin bir kahvaltı oldu.

Tabi Tasula’yı kesinlikle tutmaz ama olsun günü neşe ile başlamamıza yardımcı oluyor.

Bugün programda Chora var .

Chora deyince beş dakika duracaksın..

Yeni Ahit'in Vahiy bölümünde Patmos Adası'ndan, bahsedilmektedir.
Buna göre, İncil yazarlarından, Yuhanna, bu adada sürgünde iken, İsa kendisine görünmüştür.

Bu nedenle ada, Hıristiyanlar için bir hac merkezidir.
Adada ,Yuhanna'ya adanmış manastır ve kiliseler vardır.
Ayrıca ,Yuhanna'nın İsa'yı gördüğü iddia edilen mağara, ziyaretçilere açıktır.
Yuanna, “Apocalypse” adlı kitabını burada yazmıştır

Adı geçen manastır, Chora 'nın tepesindeki kalenin içinde muhafaza edilmektedir.

Oralara kadar çıktık..
Yuhanna, önemli bir şahsiyet …

Hıristiyanlık inancına göre İsa'nın 12 havarisinden biri olup, Onikiler olarak adlandırılan gruba mensuptur.
Bir tür ,kurucu meclis üyesi…
Aslen Yahudi olan Yuhanna, İncil yazarlarından biri olup İncil’in en bilinen versiyonlarından birine imza atmıştır.

"Yuhanna İncili" veya "Yuhanna'nın Müjdesi" olarak anılan kitap dışında, Yuhanna'nın 1., 2. ve 3. mektupları ve Vahiy (Yuhanna'nın Vahyi), kendisinin kaleme aldığına inanılan, Yeni Ahit kitaplarındandır.
Efes'te öldüğüne inanılıyor.
Yuhanna İncili, Yeni Ahit'in ilk dört bölümünü meydan getiren kanonik İncillerin , sonuncusudur.

Kelime anlamı olarak, "sevgili" veya "sevilen" demektir.
Balıkçılıkla geçinen, "Evangelist Yuhanna" olarak da bilinen, havari Yuhanna nın bu İncili , M.S. 90'lı yıllarda yazdığı tahmin edilmektedir.
Bilahare, Allahın Yuanna'sı, olacak size Vaftizci John...
Vaftizci Yahya'nın (Yahya Peygamber) dini faaliyetlerinden, İsa'nın göğe yükselişine kadar olan zaman aralığını kapsar.
Yuhanna İncili, İsa'nın kilisesinin oluşumunu anlatır.
Cennetteki krallığından, insanlığa yol göstermeye devam edeceği vurgulanır.
Bu anlamda, diğer İnciller gibi belirli bir kesimi değil, tüm insanlığı hedeflediği düşünülebilir.
"Dünya" kelimesi, birçok yerde tekrarlanır.
Diğer İncillerde vurgulanan, İsa'nın insanî veya dünyevî faaliyetlerinden ziyade, doktrinlerine geniş yer verir.
Yuhanna İncili, 27 kitaptan oluşan İncil'in en felsefi, mistik ve sembolik bölümüdür, bazı araştırmacılara göre ,Hint ve Yunan gizem kültlerinden etkilendiği iddia edilir.
İsa'nın, Tanrısallığına ve özüne vurgu yapar.
Bunları düşünürken, bir taraftan anılarıma dalıyorum…Vaftizci Yuanna’nın ,balıkçı olduğu dönemlerde ,Tiberias gölü kıyısında, Capernaum denilen yerde Hazreti İsa’yı konuk ettiği yerleri gezdim..
Hazreti İsa’yı vaftiz ettiği Ürdün (Jordan ) nehri üzerinde, Yardenit denilen yerdeki havuzu ziyaret ettim.
Yuanna desteği ile Meryem Ananın Kudüsten ayrıldıktan sonra yaşadığı iddia edilen Efes’i görme şansım oldu..
Tüm bunların küçücük bir coğrafyada olması çok ilginç geliyor bana…

İşte şimdi de Chora’dayım ..

Çocukluk arkadaşlarımla, Yuanna’nın İncil yazdığı yerlerde …çetrefilli dar yolları olan küçük mahalle aralarında birbirimize şakalar yapıyoruz…

Başkasını bilmem ama ben bir tuhaf oluyorum .

Aynı duyguları Kudüs’te ve Semerkand’ta yaşamıştım.
2006 yazında Aziz Yuhanna manastırının da bulunduğu adanın, tarihi merkezi, UNESCO tarafından Dünya Mirası ilan edildi.
Kalenin orada, nefes kesen manzaralara, fotoğraf makinesinin hızı yetişmedi..

Otu boku çekiyoruz..

Yürüyerek aracımıza indik ve az bir yol sonra Chora ya çıkmak istemeyen ekiple buluştuk .

Öğlen yemeği için Maloi körfezine yollandık.

Lokantayı olduğu gibi kapattık ...acıkıncaya dek biraz kahve ve bira keyifleri yaşandı.

Öğlende kendimize güzel yemekler seçtik ..

Tek müşteri olmanın dayanılmaz güzelliklerini yaşıyoruz ..daha sonra tek tük müşteri geldi ama saha avantajımızı kullanıyoruz ..

Selfie denemeleri yapıldı.... dansedenler bile var..

İstiyen denize girebiliyor..

Girdiğimiz sahil pek parlak değil fakat alkol sıfırlamaya faydası var.

Akşamüstü toparlandık ve otelimize döndük.

Gelecek buluşma saatimiz 20:00 ..

Alt katta buluşunca araçlara döndük ..

Ha ordan ,ha burdan diyerek dün Yannis’in bize önerdiği lokantayı bulduk .

Burası Tırhandil diye bir lokanta İçerisi kalabalık ve çoğu yerli halk .

Balıkçı lokantasının tüm derinliklerine daldık.

Çok güzel yenildi içildi.

Bu gece son gecemiz .

Geç saatte kalktık ..yine oradan buradan diyerek otelimizi bulduk ..

Patmos güzel geçti..

Günün klipi şöyle:

Tot: 0.182s; Tpl: 0.035s; cc: 12; qc: 30; dbt: 0.0228s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb