KALYMNOS....

Europe » Greece » South Aegean » Kalymnos
July 14th 2015
Published: June 24th 2017

GÜN 14 GÜNLERDEN SALI:

Saat 16:00 otobüsü ile Kalymnos (Pothia )limanına gitmeğe karar verdik ..Kalimnos (Kelemez, Kilimli), Oniki Ada'dan biri.Kalimnos, İstanköy'ün (Kos) 12 km kuzeyi, Leros'un 2 km güneyi ve Bodrum Yarımadası'nın yaklaşık 26 km batısında yer alır. Kalimnos çevresindeki Pserimos, Telendos, Kalolimnos ve Plati pek çok adacıkla beraber Kalimnos yönetim bölgesini oluşturur. Güneydoğu kıyısındaki bir koyun ucunda yer alan ve ada nüfusunun çoğunluğunu barındıran yönetim merkezi Kalimnos (Pothia), adanın en büyük limanı ve Ege'de önemli bir ticaret merkezidir.Dağlık olan adanın yüzölçümü 110 km²'dir. Adanın ortasına doğru uzanan volkanik Vathis Vadisi kaynak sularıyla beslenir ve Turunçgil, zeytin, incir ve üzüm yetiştirilmesine olanak verir.Peloponnesos'taki Epidauros'tan gelen bir Dor kolonisince yerleşime açıldığı sanılıyor.Kendisine ait bir para birimi olan ada, Atina'nın M.Ö. 5. ve 4. yüzyıllarda oluşturduğu iki birlikte de yer aldı. Bir Pers satraplığı iken, M.Ö. 332'de Büyük İskender'in ordularınca ele geçirildi. <br style="line-height: 15.86px;" />Daha sonra Roma İmparatorluğu'nun Asya Eyaleti'ne bağlandı. 1310'a değin Venedik işgalinde kaldı. Bu tarihten sonra Rodos Şövalyeleri'nin eline geçti. 1522'de öteki adalarla beraber Osmanlı yönetimine girdi. Osmanlı yönetimindeyken Rodos ve Kos'un aksine Kalimnos'a bir Türk göçü yaşanmadı. 1912'de İtalyanlarca işgal edildi. İtalyanların asimilasyon politikalarına direnen Kalimnos halkının çoğu, II. Dünya Savaşı sırasında Türkiye'ye kaçtı. Ada, 1947'de Yunanistan'a geçti.Anladığınız üzere, Kalymnos şirin yunan kasabası aşamasını geçip, tohuma kaçmış yunan kasabası aşamasına varmıştır.Trafik..araçlar..liman ..kalabalık,iki katlı,üç katlı evler …hepsi var…Burada 5 Euro'ya,aslan gibi çakma gözlüklerime kavuştum..Patmos, daha çok bekler benim alışverişimi..Oradan yağ ikmalimizi yapmak üzere, bir markete girdik..Esas aradığım Thassos zeytinyağı olmasına rağmen ,burada bulabildiğimiz Girit zeytinyağı ile yetindik..Dinlenmek için bir sahil kahvesine oturduk.Dönüş otobüsümüzün terminalini bilen yok ..Turhan hocam bir taksici ile anlaştı fakat anlaşılan taksici diğer meslektaşlarından tırsıp, randevusuna gelmedi.Bizde 19:30 otobüsüne binip Massouri'ye geldik.Otobüsteki bir Fransız turist 'le hasbıhal yaparken, Palamutbükü'nü benden daha iyi tanıdığına tanık oldum.Dünya gerçekten çok küçüldü..Kalymnos otobüsünde, yanınıza tesadüfen düşen bir Fransız, eğer Palamutbükü'ndeki lokantaları sana sayıyorsa, vardığımız noktayı durup bir kez daha değerlendirmeliyiz..Massouri çok alçak bir yer…. zira otobüsün sizi bıraktığı yerde bineceğiniz taksi ana yola dönmek için dünya kadar yol gidiyor ..Bu boşuna yapılan loop için, 6 E fazladan para ödüyorsunuz ..Demek ki Massouri'ye girecek yerde tepede inmek daha iyi..Bir de, 4 kişiden fazla almadıkları için ,Turhan'ı Massouri'de bıraktık.Neyse az ara ile hepimiz Emporio ‘da buluştuk..Denize girdik ve büyük bir keyifle sahildeki ortak duştan yararlanarak, tuzdan arınma şansını bulduk.Sahile oturup bir güzel içtik .Garson Elena, müthiş hizmet ediyor.Kızı tüm ailecek o kadar beğendik ki, bulursak bizim delikanlılardan birine gelin alacağız ..O derece yani..Sonra, kızın Ahçı başı Kostas ile nişanlı olduğunu öğreniyoruz ..Kostas'ı çağırıp kıza iyi bakmasını öğütledik ..Ne de olsa biz kız tarafıyız…İçkiden sonra, küçük bir lastik bot ile zeytinyağları kazasız belasız tekneye transfer etmekte başarılı olduk.Gece çok sert rüzgarlar tekneyi zorladı ..bir sürü çatırdı patırdı oldu ama sorun yok ..Tonozumuz direniyor..Tonoz direnirse biz de direniriz abi…Her gün,günün fotolarını toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki (adresi) tıklamanız yeterli:

1-KALYMNOS KLİPİ:

2-KALYMNOS VIDEOSU:

Tot: 0.104s; Tpl: 0.015s; cc: 11; qc: 29; dbt: 0.0495s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb