KIKI, YORGO, ALEKO VE ARAMIS...


Advertisement
Greece's flag
Europe » Greece » North Aegean
July 6th 2015
Published: June 24th 2017
Edit Blog Post

Geo: 37.5785, 26.4807

GÜN 06 GÜNLERDEN PAZARTESİ:
Sabah erkenden kendimi teknenin dışına attım ..doğru Cafe Kampi denilen yere…

Çalışan kız daha yeni gelmiş, temizlik yapıyor ..Kahvemi söyledim ..
Çok huzurlu bir ortam var ..
Tüm ihtiyaçlar giderildi… keyfim yerinde..
Öğlene doğru Turhan hocam uyandı.
Mehmet-Melahat çiftini alarak, Fourni'ye gitmeğe karar verdik.
Taxi çağırıyorsun ve taxi'yi tepelere tırmanıp karşılıyorsun.
Sahile kadar yol yok, sadece merdivenler var .
Taxi de, adadaki tek taksi imiş.
Beş dakikada Fourni'ye indik..
Çok güzel bir kasaba ..
Biraz etrafı dolaştık bazı dükkanlara daldık çıktık ..
Fırıncı siparişle çalışıyor …ekmeğini söylüyorsun onu imal ediyor ..adeta otomotiv üretimi…
Az dolaşıp, sahildeki kahveye çöktük…
Çok güzel esiyor ..
Herhalde bu ada, pek rüzgarlı bir ada… zira yelkenci yeğenim mesajında.."Fourni'ye varmışsınız gerçek yelken dünyasına hoş geldiniz” gibi tatsız ! şeyler yazmış.
Kendisi de yelkenci ya, illa ki kafamıza vuracak ..
Biz, iki amcası tilt olduk…
Laf aramızda, kuzeyden gelmedikçe ben bir daha bu adaya yelkenle zor gelirim ..
Fourni, Samos ile Ikaria adaları arasında, 10 civarında adadan müteşekkil bir adalar kompleksidir..(Anlaşıldığı kadar yelkenciler arasında kompleks yapıyormuş )
Bu adalar topluluğunun sadece 2 adasında oturuluyor .
Bir tanesi bizim de bulunduğumuz Fourni Korseon diğeri de Thymena ..
Şimdi bulunduğumuz Fourni limanı ve kenti 1500 nüfuslu..
Tarihi 1 YY a kadar uzanıyor .
1927 yılında yapılan kazılarda, Roma mezarları bulunmuş..
Bizans döneminde burası bir korsan yuvası olmuş..
Günümüzde, bir turizm ve balıkçılık kasabası görünümünde..
Pire den uzak oluşu,hava alanı olmayışı ,kafa dinlemek isteyen çiftler için ideal bir yer olmuş..
Etrafta, 30 plaj olduğu söyleniyor..bizim kaldığımız Kampi plajı, en revaçta olanı imiş..
Bir de trekkingçiler için cennet olduğu söyleniyor ..Şahsen ben yürümem, yürüyene de karışmam ..
Bugün Yunan halkının kader günlerinden biri...
Zira bugün ,AB yi sepetleyelim mi ? yoksa kalalım mı ? referandum günü ..
Yunan halkında ki umursamazlık beni ürkütüyor !!!
Yemeği Kampi'de yemeğe karar verdiğimiz için taxi bizi iki postada taşıdı..
Kurallara uyuyorlar ve 4 kişiden fazlasını almıyorlar..
Kampi'de omletimi keyifle yerken, Mehmet'te aniden, yelkenini tamir fikri doğdu..
Kampi Cafe'nin sahibi Atinalı Timon ,yardımcı olmağa karar verdi.
Öğleden sonra denizlerime girdim..
Burada duş'ta var ..sonra, yanda bulunan, zengin görünüşlü, beach puflarına gömülüp, güzel bir uyku çektim..
Kampi çalışanları, gak deyince su,guk deyince ekmek veriyorlar..İnternet çalışıyor …daha ne isteriz ..Dışarıda deli dalgalar ne gam ?
Akşamüzeri Mehmet'in demir, yine tarayınca yine ozzyler sahnede …yine biz helak oluyoruz ..ayağımı da çizdim..Ozzyler olmazsa biz bittik..
Tekneyi stabil hale getirince, benim gündüzden peylediğim lokantaya gittik ..
Burasını, dünyanın en güzel ve tatlı kadınlarından biri olan, 80 lik KİKİ ve eski bıçkın balıkçı, şimdi garson olan YORGO işletiyor ..
Bizden başka müşteri yok ..Kiki harikalar yarattı ve sofrayı donattı ..
Furnoi'li yelken tamircisi Aramis ve arkadaşı Aleko 'da de gelince ,onları da sofraya kattık.
Aklınızda olsun Fourni'de yelken ve mekanik tamirler için Aramis iyi bir adrestir..
Müzikle karışık ,çok neşeli bir yemek yendi..
7 şişe ouzo içmişiz ..
Nasılsa plajı bulduk ..
Tekneye sıfır fena puanla girdik ..
sonrasını hatırlamıyorum …

Her gün,günün fotolarını toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki (adresi) tıklamanız yeterli:

FOURNOI KLİPİ






Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.411s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 32; dbt: 0.1564s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb