Op weg naar IJsland

Europe » Germany
May 26th 2019
Published: May 27th 2019

We laten Oldenburg om half tien achter ons. Een ontspannen verblijf. We gaan onder Bremen door richting Hamburg maar blijven aan de westzijde van de Elbe. Het plan is om met de veerboot van Wischhafen naar Gluckstadt over te steken en vervolgens aan de oostzijde omhoog te gaan. Op die manier rijden we ook nog een stukje langs de noordzeekust van Sleeswijk Holstein en Denemarken. Onderweg nog een broodje gekocht en ongeveer half twee bij de pont. Wachttijd ca. drie kwartier. De Elbe is hier naar schatting 4 km breed. Je ziet amper de overkant. Zeker met dit weer. Regenachtig en mistig. De overtocht over het bruine water duurt 25 minuten. Geƫindigd op een camping in Husum. Slecht weer. De ene bui na de andere vergezeld door een stevige wind. Biertje en een hapje en vroeg naar bed.

veerboot elbe gluckstadt

Tot: 0.246s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0435s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb