Nemet hetvege


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany » North Rhine-Westphalia » Aachen
June 15th 2014
Published: July 26th 2014
Edit Blog Post

Serteshus spargaval, hollandi szosszal es hazi sorrelSerteshus spargaval, hollandi szosszal es hazi sorrelSerteshus spargaval, hollandi szosszal es hazi sorrel

Serteshus spargaval, hollandi szosszal es hazi sorrel
Az idei utjaim tervezesekor jol jott, hogy a British Airways-nel sikerult eleg sok merfoldet (vagy ahogy egy ideje hivjak, Avio-t) osszegyujtenem, es bar mar egy ideje probaltam oket hasznalni, altalaban nem tudtam, mert olyan utvonalon nem volt elerheto, ahova eppen menni akartam. Iden viszont szerencses voltam, es igy a legutobbi utamon Dusseldorfba repultem 35 fontert oda-vissza 😊 Miert pont Dusseldorf? Egyreszt mert 4 eve volt egy nagyon jo 80-as buli Kolnben, mikor ott jartam, gondoltam, visszaterek oda, masreszt meg ugy hallottam, van latnivalo Dusseldorfban is, meg Aachent is meg szerettem volna nezni meg Kolnben is meg par dolgot.

Majus utolso penteken el is repultem Dusseldorfba, elotte a Heathrow repteren a szokasos csirkes cezar salatat elveztem 😊 Az ut eleg rovid volt, nagyjabol 55 perc. A repter nem tul nagy, a csomag is eleg gyorsan meglett, szerencsesen. A terminal epuletebol a vasutallomashoz egy Skytrain nevu ingyenes repteri vonat visz el, mikor megjott, beszalltam, es neztem, hogy nincsen sin, ahol kineztem az ablakon, a vonat vegen. Gondoltam, biztos ez a vegallomas, azert nem latok tobb sint. Aztan rajottem, hogy ez egy felso felfuggesztesu jarmu, olyan, mint egy silift. El is indultunk rovidesen, eleg jo sebesseggel, es hamarosan elhagytuk a terminalt, es immar
A kolni dombanA kolni dombanA kolni domban

A kolni domban
az autout folott meg erdok folott mentunk - nagyon tetszett 😊 A vonat eleg hamar bevitt a fopalyaudvarra, ahonnan ugy 20 perc alatt gyalog odaertem a hotelhez. Bar a hotel neve Nichtraucher, vagyis nemdohanyzo, a szobam elegge cigiszagu volt, elsosorban a tapetabol buzologve 😞 Mivel azonban eleg almos voltam, nem mentem le panaszkodni (ugy sejtem, a tobbi szoba is hasonlo volt), viszont masnap a szokasos velemenyemben, amit a booking.com-on szoktam hagyni, megirtam, hogy nem igazan jott be. Talan tesznek valamit, talan nem. Sokszor csuszik az ilyenfajta felujitas...

Szerencsere a szagot leszamitva kenyelmes volt a szoba, pihenteto alvast biztositva. Reggel egy ICE vonattal elutaztam Kolnbe, es a nemet precizitas egy ujabb peldajat tapasztalhattam meg, mivel eleve a vonatjegyemet interneten vettem es nyomtattam ki, amin rajta volt a QR kod meg a bankkartyam utolso 4 szamjegye, es amikor a kalauz jott ellenorizni, leszkennelte a kodot, majd elkerte a hitelkartyamat, azt is leolvasta, es meggyozodott rola, hogy en vagyok en. Erre gondolom, azert volt szukseg, mert a jegy nem atruhazhato, es nagyon kedvezo aru elovetelben.

Kolnben is folytatodott a gyonyoru napos ido, es bar csak 20 fok korul volt egesz nap, nagyon kellemes volt. A csomag lerakasa az allomason volt a
Szines uvegablak az aacheni Suermondt-Ludwig MuzeumbanSzines uvegablak az aacheni Suermondt-Ludwig MuzeumbanSzines uvegablak az aacheni Suermondt-Ludwig Muzeumban

Szines uvegablak az aacheni Suermondt-Ludwig Muzeumban
kovetkezo technikai ujdonsag szamomra. Az allomasokon altalaban vagy kulonfele szekrenyekben lehet berakni a csomagot vagy leadni egy embernek, aki elrakja egy raktarba. Itt azonban volt 4-5 nagyobb szekreny az egyik folyoson, es mindegyik szekrenyen volt ket redonyos ajto meg a fizetofelulet. Bedobtam a penzt, kis ido mulva felgordult a redony, beraktam a csomagot, lement a redony, kaptam egy cimket, es utana a csomag liften es/vagy futoszalagon az allomas gyomraba tavozott. Kivancsi voltam, vajon visszakapom-e a csomagomat a nap vegen, es visszakaptam 😊

Aztan kifele haladva meglattam egy gyumolcsles standot, amit 4 eve mar meglatogattam, es most is betertem egy jo kis gyumolcsitalra (smoothie). Ez eddig meg nem annyira nagy szam, viszont mikor osszekeverte az illeto a gyumolcsoket, beleontotte egy poharba, amit a gep automatikusan lefoliazott! Ilyet sem lattam meg. A folia kozepen volt egy resz, ahova a kihegyezett szivoszalat kellett benyomni, azonban ha ovatosan probaltam, nem ment at, mert elhajlott a szivoszal vege - kis magassagbol beledofve viszont hiba nelkul atment. Szeretem az ilyen megoldasokat - tiszta es higienikus 😊

Mint negy eve, most is betertem a domba, meg mindig fenseges es gyonyoru volt. Eppen sikerult korulneznem, amikor kitereltek mindenkit, mert kezdodott a mise. Mivel negy eve nem
Az aacheni szekesegyhazbanAz aacheni szekesegyhazbanAz aacheni szekesegyhazban

Az aacheni szekesegyhazban
mentem fol a toronyba, most ezt mindenkeppen meg akartam tenni, es rovid sorbanallast kovetoen meg is volt a jegy, es elindultam az 509 lepcson (ez volt kiirva, nem szamoltam meg). Eloszor volt par sima lepcsofok, aztan csigalepcsore valtott, ahol ket ember eppen elfert egymas mellett, igy a ketiranyu forgalom mukodott. Kellemes gyakorlat volt 😊 Felerve eloszor a harangokhoz kerultem, es mivel eppen del volt, jott is a nagy harangozas 😊 Tovabbmenve egy kor alaku terembe kerultem, ami a torony legteteje, es odafont a csipkezett toronycsucs latszott, rogton alatta pedig meg egy lepcso, ezuttal fembol egy allvanyzat, ami a ter kozepen ment fol. Nagyon jo volt latni a gotikus ablakokat es csipkeket, majd felerve elvezni a kilatast a varosra nezve.

A leereszkedest kovetoen kerestem egy kellemes ettermet (ismet a Tripadvisor telefonos programjat hasznaltam), es par metromegallonyira meg is talaltam a Hausbrauerei Pütz nevu helyet. (Egyebkent a napijegy nagyon kedvezo megoldas Kolnben.) Bar az etterembe belepve kicsit leblokkoltam, es nem jutott eszembe egy szo, a fopincer/manager kisegitett angolul 😊 Mint kiderult, a nemet mellett angolul, szlovakul es meg 1-2 nyelven beszelt. Bar az etlapon is rengeteg finomnak hangzo etel szerepelt, vegul a napi ajanlatbol valasztottam egy rantott sertest friss spargaval es
Az aacheni varoshazaAz aacheni varoshazaAz aacheni varoshaza

Az aacheni varoshaza
krumplival, holland szosszal. Nagyon izletes volt a hus, es csak a legszelen volt egy kis zsiros resz, azt leszamitva egyenletes, vastag es jol atsult hus. A sparga es a krumpli is remek volt, es bar mikor korabban parszor ettem feher spargat, melyek nem izlettek, ez nagyon jo volt. Egyebkent itt Eszak-Rajna-Vesztfaliaban a sparga nagyon nepszeru, sok helyen lattam. Melle egy kis hazi sort ittam (mivel ez egy sorfozde is), melyet 2 dl-es poharban szolgaltak fol, igy lecsuszott nehany 😊 Nagyon jo volt az ebed, baratsagos a pincer, csak ajanlani tudom a helyet.

Ebed utan visszavillamosoztam a fopalyaudvarhoz, majd elsetaltam a Ludwig Muzeumhoz, ahol modern kiallitasok vannak. A lepcsohazban haladva egy idoszaki kiallitas volt, melyben oldalra forditott lepcsosorok es ablakok szemleltettek egy kortars muvesz gondolatait, kicsit arrebb haladva mertani alkotasok es Picasso, Franz Marc es mas modern muveszek kepei es mutargyai voltak kiallitva. Nagyon tetszett a Hegyi varos Seehaustol peldaul. Az epulet egy masik reszeben Pierre Huyghe kortars francia muvesz vilagat szemlelhettem meg filmek, installaciok es performanszok formajaban. Volt ott peldaul egy szonyeg, amin vegig lehetett setalni, mashol szonyegpadlodarabok egy korlaton vagy noi bundak valaszfalak melle lerakva vagy egy tollblezer felakasztva egy fogasra es nehany elvont film. Egy kis belso
Az EKO-haz DusseldorfbanAz EKO-haz DusseldorfbanAz EKO-haz Dusseldorfban

Az EKO-haz Dusseldorfban
udvaron egy fekvo noi akt szobra volt lathato, fejen egy mehkassal - ki is volt irva a figyelmeztetes, hogy aki allergias a mehekre, ne menjen 5 meternel kozelebb. Ugyan ez is igen meglepo volt, szamomra azonban a legmeglepobb a performansz volt: egy vekony feher kutya (nem agar, de nem tudom, milyen fajta), akinek a jobb elso laba a lila egy arnyalatara volt festve, allt egy helyen, nezte az embereket. Aztan megjelent egy ficko az arca ele szerelt maszkkal, ami olyan alaku volt, mint amikor egy konyvet olvas valaki fekve es az arcara rakja, majd elalszik, a maszk pedig tele volt ledekkel. Ahogy megjelent a fenyes arcu ficko es atment a szoban, a kutya ment utana, majd a ficko leult egy padra, a kutya meg megallt mellette. Ugy sejtem, latszott az arcomon a meglepettseg, ahogy kimentem a muzeumbol...

A Rajna menten lesetaltam a Csokolade Muzeumba, ahol vettem par tablaval a Lindt finom etcsokijaibol, majd visszatertem a fopalyaudvarra, es a csomagomat felveve elmentem a hotelbe. A Motel One Weidmarkt-ban foglaltam szobat, ami kozel van a villamoshoz, es a varoskozponttol sincs messze, kedvezo aru, es a szobam tagas volt es kenyelmes es tiszta 😊 Emellett itt van a legnagyobb zuhanyrozsa, amit valaha
Modern epuletek DusseldorfbanModern epuletek DusseldorfbanModern epuletek Dusseldorfban

Modern epuletek Dusseldorfban
lattam! Kis pihenest kovetoen villamossal akartam a fopalyaudvarhoz menni, azonban mivel kicsit ritkan jart, gyalog indultam el, es nagyjabol 20 perc alatt oda is ertem. Vacsorara egy Currywurst-ot ettem, ami fott virsli karikakra vagva (geppel termeszetesen), rajta curryszosz, hozza egy zsomle. Es persze egy Kölsch, a leghiresebb helyi sor. Innen lesetaltam az esti buli helyere, utbaejtve meg egy kocsmat meg par sorre, majd 10 utan nem sokkal kezdodott a buli, ami, mint korabban megtudtam, nem 80-as, hanem 90-es volt, azonban mivel ismeros idoszak volt, gondoltam, megnezem. Nosztalgikus hangulat volt a 2 Unlimited, Ace of Base es mas 90-es evekbeli eloadok zeneivel egy eleg tagas teremben, jo arakkal - es nem mellekesen nem messze a hoteltol! Direkt olyan helyet valasztottam, ahonnan konnyen visszaerek, mivel negy eve egy kicsit messzebb levo hotelben szalltam meg, majd valahogy sikerult rossz vonatra szallnom hajnalban, es csak par ora utan ertem vissza...

Most sima volt a hazateres, majd ugy 6 ora alvast kovetoen a vasutallomasra mentem, es elvonatoztam Aachenbe. Eloszor is a Suermondt-Ludwig Muzeumba mentem el, amirol azt olvastam, hogy sok, 15-16. szazadi nemetalfoldi festmeny van benne, melyeket altalaban kedvelek. Talaltam is benne szep festmenyeket Bruegheltol, Rubenstol, Rembrandtol es mas muveszektol is az adott korbol
Az angolkert DusseldorfbanAz angolkert DusseldorfbanAz angolkert Dusseldorfban

Az angolkert Dusseldorfban
es teruletrol; leginkabb csendeletek, tajkepek es elethelyzetek voltak megorokitve - ez utobbiak a kedvenceim. Az epulet belso tere is igen szep, igy peldaul a folepcsohaz meg a mennyezet is. A felso szinten pedig szines uvegablakok voltak kiallitva sotet falba agyazva, nagyon erdekes latvanyt biztositva a sok elenk szinnel es a modern vagy regebbi formakkal.

Innen visszatertem a belvarosba, es eloszor a regi varosfal egy tornyat neztem meg, majd az Elisenbrunnen, egy gyogyvizforras erintesevel a gotikus szekesegyhazhoz mentem. Relative eleg kicsi, peldaul ha a kolnivel hasonlitom ossze, e belulrol gyonyoruen diszitett: mozaikok es kulonfele festett feluletek, oszlopfok, ivek egyuttese. Mindenkeppen megeri folkeresni. Innen a varoshazahoz mentem, ami leginkabb Brusszelre es Bruges-re emlekeztetett, majd a Tripadvisor segitsegevel talaltam egy kellemes ettermet, ami egy nemet-gorog fuzios hely, a Zum Wehrhaften Schmied. Itt is igen sokfele etel kozul lehetett valasztani, es vegul egy sertesetel mellett dontottem, melyben a sult hus gombas-tejszines szosszal volt talalva, melle egy vegyes salata es tepsiben sult burgonya. Nagyon finom volt, bar konnyunek ezt sem neveznem 😊

Az ebedet kovetoen a Ponttorhoz mentem, ami a regi varosfal egy eleg jo lakotornya par lepcsovel meg egy erkellyel is, kellemes kozepkori hangulatot arasztva. Utban a toronyhoz beugrottam egy gotikus templomba,
A dusseldorfi szekesegyhazbanA dusseldorfi szekesegyhazbanA dusseldorfi szekesegyhazban

A dusseldorfi szekesegyhazban
amely, bar kivulrol fel volt allvanyozva, belul nagyon kellemes volt a viszonylag disztelen falakkal, viszont sokfele, szines es modern mintaju ablakokkal es szoloket es szololeveleket abrazolo oszlopfokkel. Lehet, Bacchusnak ajanlottak a templomot 😊

A toronytol elsetaltam a varos eszakkeleti reszeben levo parkba, ahol a regi kaszino epulete all ellotte egy szokokuttal - kellemes latvany volt -, majd visszatertem az allomasra, folvettem a csomagomat es bejelentkeztem a kb 50 meterrel levo hotelbe. Aznap este mar csak pihentem, jolesett 😊

Reggel atvonatoztam Dusseldorfba, es eloszor is a Nordparkba mentem, ami egy nyilvanos (nem belepos) park jo nagy teruleten, tobbfele kerttel. Eloszor egy nagy zold gyep mellett haladtam el, melynek kozepen egy hosszu medence volt, ket oldalarol kis szokokutakbol ivelt a viz. A medence vegen egy kis teraszon kerek szokokut, majd onnan tovabbhaladva bal kez fele egy akvarium, ami most epp felujitas alatt van, jobbra pedig egy ut, ami a tovabbi kertekhez vezet. Itt elhaladtam egy resz mellett, ahol eleg magasan allt a fu, a ret kozepen meg egy ottfelejtett feher szek - valahogy csendelet-hangulata volt 😊 Rovidesen elertem a japan kertet, ami nagyon szepen meg van csinalva kis ko-kandelaberekkel, mint amilyeneket Japanban is lattam, kis toval, fenyokkel, kovekkel. Gondolom, a
A Ponttor AachenbenA Ponttor AachenbenA Ponttor Aachenben

A Ponttor Aachenben
japan kert reszben azert is lett itt kiepitve, mert Dusseldorfban eleg jelentos a japan nepesseg.

Kicsit tovabbhaladva az angolkertbe ertem, ahol sokfele szines virag volt az ut mellett, majd egy kis medence mellett vezetett az ut, kozepen szokokuttal, korben oszlopokkal. Nyugodt hely volt, alig volt valaki a parkban. A to folott egy nagy szitakotot vettem eszre, igyekeztem lefotozni, bar persze igen gyorsan repult ide-oda, igy nem volt egyszeru, de vegul sikerult 😊

A Nordparkbol a Hofgartenbe villamosoztam, ami a regi palotakert, bar most leginkabb egy nagy park, melynek nyugati vegen kezdodik az Ovaros. A regi hazak kozott haladva elertem a szekesegyhazat, ami ezuttal is gotikus, es itt is a szines uvegablakok tetszettek a leginkabb es persze a karcsu ivek. A Rajna mellett del fele haladva elertem a regi var egy tornyat, amiben most hajozasi kiallitas lathato, majd kicsit arrebb a varoshazahoz ertem, ami szinten gotikus jellegu 😊 Innen nem messze van egy etterem, amit korabban megkerestem (Hausbrauerei Zum Schlüssel), ahol igaz, hogy nem volt tul sok vendeg, viszont nagyon jo volt a kiszolgalas es a hazi sor es az altalam valasztott huskenyer sult krumplival, baconnel es hagymaval es zoldbabbal.

Innen atvillamosoztam a Rajna tuloldalara, es elmentem az EKO-hazba, ami a helyi japan kozosseg kozpontja, lakoepuletekkel korbevett epuletegyuttes egy japan kerttel, templommal es kulturhazzal. Ismet teljesen Japanban ereztem magam, nagyon tetszett a kert 😊 Innen gyalog es villamossal visszatertem a Rajna masik partjara, es Eszak-Rajna-Vesztfalia tartomany parlamentjehez mentem, ami a folyo mellett talalhato, mellette a Rheinturm, egy nagy kilatotorony, egy modern fuggohid szomszedsagaban. Kicsit tovabb haladva del fele modern epuleteket neztem meg, melyek mintha tornyok es hasabok lennenek, de valahogy eldutve egy kicsit, kicsit odebb pedig a Stadttor, egy modern haz uvegbol, melynek kozepe kisse atlatszobb, kapuszeru hatast keltve (kicsit emlekeztet a toronyra a parizsi La Defense-nel, de csak a kapujelleget illetoen).

A modern varosreszt jol megszemlelve visszatertem a vasutallomasra, majd a repuloterre (ismet a libego vonattal, a Skytrain-nel), majd alig egy ora alatt ismet Londonban voltam.

Voltam mar parszor Nemetorszagban, de biztos visszaterek meg, egyreszt gyakorolni a nyelvet, masreszt meg ott is sok hely van meg, amiket nem lattam. Meg persze nem hagynam ki a helyi kajakat es soroket sem 😊

Advertisement



Tot: 0.077s; Tpl: 0.015s; cc: 11; qc: 29; dbt: 0.0455s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb