Vaarreis Soltana 2015

France's flag
Europe » France
June 4th 2015
Published: June 4th 2015

4 juni: Het is waar de laatste dagen niet veel nieuws op de blog. Het waren doordeweekse dagen. De bestelling bij de metaalbewerker hebben we afgezegd. Die man was geweldig blij want hij steekt tot over zijn oren in het werk. Eerlijk was hij wel. De schoenen dat moeten we afwachten tot morgen 16 uur. Misschien zijn ze ook niet klaar en is hij ook blij dat we ze gewoon terug meenemen. Te veel werk is ook weer niet goed. Zeker niet voor de klanten. De haven hier is een beschermde kweekvijver voor het visbestand. Je mag hier niet vissen en het paaiseizoen is aangebroken. De mannetjes doen hun best. In bijlage enkele foto’s van de volwassen mannetjes en vrouwtjes (ik ken wel het verschil niet). Gisteren hebben we het vaarvignet besteld en via retourmail het ontvangen. Afgedrukt en het kan aan stuurboord aan het voorvenster geplakt worden. Zaterdag vertrekken we voor onze vaartocht. Als het meezit zijn we om iets na 9 uur in de sluis. Het kanaal Roanne – Digoin doen we in twee dagen. We berichten zeker over het varen.

Morgen nog boodschappen doen, watertank vullen en klaar zijn we. Brandstof is er voldoende, tank is vol. En….. ze voorspellen prachtig weer de volgende dagen. Vandaag 33.5 graden. Tot morgen.

Tot: 0.278s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 51; dbt: 0.0704s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb