Vaarreis Soltana 2015

France's flag
Europe » France
May 27th 2015
Published: May 27th 2015

27 mei: Van bij het opstaan zag je al dat het een mooie stralende dag ging worden. De zon kwam al piepen en we konden er de hele dag van genieten. Eerst wat boodschappen doen en dan tanken we ook gasolie voor de boot, telkens twee jerrycans van elk 20 liter. De tank was nog zeker voor ¾ vol dus veel moeten we niet meer versleuren. Maar vertrekken met een volle tank is toch belangrijk. Je kunt zomaar niet overal tanken. Na de middag aan de slag voor een paar karweitjes. Eerst de hoorn vervangen, de oude lag in kortsluiting met gevolg dat de ruitenwissers ook uitvielen. Zeer lastig bij regenweer. Na de hoorn het toplicht herstellen, dat zijn we al enkele malen verloren bij het onder doorvaren van een brug. Bij gebrek aan een origineel afdekglas behelpen we ons met het onderste van een PET-fles. De twee jerrycans uit de koffer van de wagen halen en overhevelen in de tank van de boot. Laatste werkje van de dag de motorruimte in om het oliepeil na te kijken. Dat ziet er allemaal goed uit en klaar om te varen. Wat nog moet gebeuren is het oliepeil van de keerkoppeling nazien en het roer smeren met de vetpomp. Elke dag iets, de boog kan niet altijd gespannen staan.

Terwijl de “schipper/ werkman” aan de slag was heeft de matroos een aantal foto’s gemaakt, ze zitten in bijlage.

Tot: 0.058s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 24; dbt: 0.0394s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb