En liten (och sen) uppdatering av snö säsongen!


Advertisement
France's flag
Europe » France » Rhône-Alpes » Morzine
March 18th 2009
Published: March 18th 2009
Edit Blog Post

Jag vet att jag borde skrivit här för länge länge sedan, och jag har ingen bra anledning till varför jag inte bloggat sedan jag kom hit till Morzine. Men Men, ska inte gå in närmare på det, finns så mycket roligare saker att skriva om!

Ja, som jag sagt så bor jag i ett säsongar boende, dvs vi är runt 25 personer som alla bor i samma hus. Vilket är både super kul och segt ibland. Till exempel i TV-rummet när man ska bestämma kanal, det finns alltid ett rugbygäng som bara vill se match efter match, sen finns det snowboardfilm gruppen och gänget som hellst tittar på gamla James Bond eller Star Wars filmer, och så vanliga männsikor som är lite mer flexibla men som gärna zappar mellan Scrubs och Simpsons. Hmm, gissa vilken grupp jag tillhör ;-) Ehm, jo, huset. Det är ett stort hus och jag delar rum med en annan tjej, vi har inget kök utan frukost och middag serveras (lyx säsong med andra ord!) och lunch gör man lite som man vill med. Idag BBQ'ade vi till exempel. Men oftast vi tar bara med oss nån macka ut på berget, men vädret var ett typiskt ligga-på-taket-sola-väder idag så well, vi var på taket idag.

I vanliga fall så är det ut och åka som gäller, och i och med att Morzine ligger i enorma skidområdet Portes du Soleil finns det en hel del olika ställen att välja mellan! Frankrike och/eller Schweitz är en av många beslut att fatta på morgonen... Sedan åker man inte hem förän liftarna stänger vid fem tiden... om man är mig... Men nu råkade mina bindningar gå sönder för några veckor sedan och sen började skorna göra ont, och ovanpå allt det så lyckades jag sätta en maffig repa rakt över googlesen! Så i väntan på nya grejar har det inte blivit så mycket åkning som jag tänkt mig... Men nu ska jag inte börja klaga... det är nog bra med en break. De första 6 veckorna hade jag bara tre dagar utan snowboardåkande totalt. Och det var pga att liftarna var stängda en dag och jag var för sjuk för att dra mig upp på berget... Men tro mig så fort mina grejer kommer komma drar jag ut på backarna och kommer inte komma ner förän liftkillarna sparkat ut mig!

Och sen ser alla dagar nästan likadana ut. Och om man som i mitt fall inte jobbar så är flyter alla helger och vardagar ihop och man lever bara för idag, och blir alltid lika shockad när man inser att yttligare en vecka flög förbi! Så det är egentligen inte så mycket att uppdatera, för det är ju inte som Australien precis, nya saker varje dag. Väldigt rutin artat här... frukost vid 9, titta på lite tv och vänta in andra, ut och åka, hem igen, förbanna den kalla duschen som bara jag verkar uppleva som kall (precis som hemma, vad är det för fel på folk?!), tv igen vardagar simpsons, middag, och guess what mer tv! sen sova och göra om hela alltihopa nästa dag. Undantagen är gåutdagarna, de skiljer sig markant runt middags dax, eller möjligen tidigare... och dem har vi ju också en del av... ;-)

Fast den senaste tiden har det varit väldigt soligt och varmt och skönt. Jag nästan börjat undra varför jag inte tog med mig mina flippflopps, kjolar, shorts och andra sommar saker. Men bikinin tog jag med i alla fall (mest med hot tubs i åtanke) och den solade jag i hela dagen idag, lite udda att ligga och svettas i solen i min bikini och se all snö runt omkring kan jag upplysa om... Så det börjar verklgien närma sig slutet av säsongen nu, extremt deprimerande. Och det börjar klia i planer-inför-nästa-säsong-tarmen... Vi får se.

Men oroa er inte, jag kommer komma hem i slutet av april. Detaljerna beror lite på hur rik / pigg jag känner mig. För det finns en utmärkt flight med suveräna tider på rätt dag för 10500 kr i ekonomi med SAS (Helena, DÄRFÖR går det taskigt för SAS, med sånna priser...) eller en billigare men grymt tidig flight på förvisso rätt dag men såå tidigt, särskilt som det kommer vara morgonen efter sista kvällen, vilken inte lär bli en liten lugn kväll...
Ska tänka över mina val noga...

Men nu ska jag ta mig i kragen och jag ska uppdatera detta lite oftare!

Många kramar
Jenny

Advertisement



Tot: 0.077s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 52; dbt: 0.0467s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb