Oma koti kullan kallis!

France's flag
Europe » France » Rhône-Alpes » Grenoble
August 24th 2007
Published: August 28th 2007

Viimeinen yö Olympiakylässä sujui hyvin. Kaikkeen taitaa tottua, ja onneksi Nicolas on kuskannut meitä Twingollaan ovelta ovelle. Perjantaiaamuna haimme BUT nimisestä huonekaluliikkeestä ostamamme tavarat kotiimme. Olimme vuokranneet 25 euron hintaan pienen pakettiauton ja Bruno tuli ajamaan sen asunnollemme. Olimme ostaneet halvimman silitysraudan, halvimman kahvinkeittimen, halvimman uunin keittolevyineen, halvimmat kirjahyllyt, halvimmat sängyt patjoineen, halvimmat peitot ja tyynyt…ihanaa tämä opiskelijaelämä. Lisäksi ostimme ihanan raidallisen vuodesohvan, jossa tulevat vieraamme saisivat nukkua.

Purettuamme tavarat asuntoomme huomasimme, ettei vuodesohvaa näkynyt missään. Kaikkialla oli vain erikokoisia pahvilaatikoita. Missä on sohva??? Nicolas osasi valaista meille, että sohva oli toimitettu osina. Huhuhuhuh….meillä tuli isää ikävä koontiohjeita lukiessamme.
Lopulta kuitenkin huonekalut olivat kasassa. Nicolas oli suureksi avuksemme. Meidän ohjenuoramme kaikessa oli: tee ensimmäisen kerran - testaa - tee uudelleen. Kokosimme kaikki huonekalut kahteen kertaan, koska sääntöämme noudattaen kokosimme kaikki ensimmäisen kerran väärin. Vuodesohvaa kasatessamme saimme tehtyä siitä ensimmäisellä kerralla katapultin, joka heitti nukkumaan pyrkivän lattialle. Saimmepahan hyvät naurut.

Väsyneinä päivän uurastuksesta sammuimme illalla kuin lyhdyt. Ensimmäinen yö omassa kodissa - Grenoblessa…. Ihanaa!

Tot: 0.075s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0508s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb