NOSTRADAMUS'TAN VAN GOGH'A

Published: January 11th 2015

GÜN 31 GÜNLERDEN PAZARTESİ :

Dağlardan ovalara inince, hemen yakındaki ST Remy de Provence' a ( Bundan böyle Remy ) vardık .
Burası Van Gogh kardeşimizin kafayı çizdikten sonra tedavi olduğu yer ......ayrıca en güzel şaheserlerini de ürettiği yer ....
Dolayısıyla bu yerin kalbimde özel bir yeri var…
Eski şehri, yarım km lik bulvarlarla çevrilidir .
Sizin anlayacağınız oldukça kondanse bir kent burası…
Roma takı,Mausole hastanesi,Piramidin direği ve tarihi şehir Glanum 'un kalıntıları iç içe ve yan yana…
Rue Carnot,Mirabeau bulvarını kesiyor....
Marceau bulvarından, Favier meydanına kadar olan kesimde, metrekareye 10 adet hediyelik eşya dükkanı ile 5 adet resim atölyesi düşüyor…
Duymuşlar buranın havası suyu iyi ressam yapıyor diye…ipini koparan ressam burada..
Oğlum bu işler öyle kolay değil..... yetenek yanında ,içinde ciddi acılar barındırır.
Aksi halde Evren Paşa bile ressam olabilirdi ..di mi ?
Van Gogh kardeşimizin yattığı St Paul de Mausole hastanesi,Pasteur caddesini takip ederek güneyde yer alıyor …
Cadde burada Kanala doğru Vincent Van Gogh Caddesi adını alıyor…
Favier meydanından akan Rue Millaud sizi Hoche sokağına götürür…
Nostradamus ‘ta bu mahallenin çocuğu…
Burada doğmuş…
Fakat evini ziyaret etmek yasaktır…
Müthiş duygular içindeyim ...Kudüs ziyaretim sırasında da böyle olmuştu ..
m2 ye 15-20 tarihi olay sığıyor...
14 aralık 1503 tarihinde doğan Michel de Notredame
Fizikçi olarak eğitim görmüş olup, vebaya iyi gelen bir ilacın ( gül yağı ve ilk C vitamini karışımı ) bulucusu olarak anılıyor…
Bundan sonradır ki,
Hazret , astroloji ve kehanet alemlerine akmaya karar veriyor…
İçinde 942 adet ( dörtlük ) kehanet taşıyan "Michel de Nostradamus kehanetleri"kitabını yazıyor..
Bildiğiniz gibi o dönemde, kehanet falan gibi alanlara kaymış olan kişiler, sapkın olarak adlandırılıyor ve genelde bunların kızartması halk ve kilise tarafından pek makbul addediliyordu …
Bu nedenle Nostradamus, kehanetlerini kaleme alırken,
Zor bir dil ve içinde bir çok anlam ve tılsım taşıyan şifreli bir yazı tarzını benimsemiştir..
Catherine de Medici, kocası kral Henry II ve üç oğlunun geleceği için kendisine danışıyor ..aldığı yanıttan memnun kalmış olacak ki hamisi oluyor..( Bu gün desek Sponsoru oluyor diyeceğiz )
Bu konuda yazı bitmez ......fakat Napoleon ve Hitler'in dünyaya geleceğini,1666 büyük Londra yangınını tahmin etmiştir…1551 yılında kehanetlerin yayınlandığı tarihten günümüze kadar tahminlerde bulunduğu ifade edilmektedir…
Nostradamus la ilgili bilgileri SALON de PROVENCE ziyaretimde yazmıştım..Dilerseniz adres şöyle:

Van Gogh caddesi sonunda, Les Antiques ‘ e varırsınız.
Marsilya fatihi Augustus'un iki oğlu burada yatmaktadır…
1889 yılında, burada tedavi gören Van Gogh ,kaldığı 12 ay zarfında bu yeri ve etrafını gözlemlemiştir.

Bu dönemde yapılan 150 adet yağlı boya tabloya şu anda dünyaca ünlü:

Yıldızlı geceler

Zambaklı vazo

adlı eserler dahildir…

Van Gogh la ilgili bilgileri ARLES ziyaretimde yazmıştım...
Sizde de, benim gibi Van Gogh takıntısı varsa, adresi yazıyorum bir zahmet bakabilirsiniz ...

Remy ‘den zor koptuk ve Şahbaza binip kampımıza döndük …
Remy, insanı alıp koparan ve değişik yerlere taşıyan bir kent ..
Provence Programında Remy sokakları arşınlanmalıdır ..

Günün Videosunu aşağıda beğeninize sunuyorum....

Şu anda hava durumu:

Tot: 0.131s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 28; dbt: 0.0472s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb