Bretagne - Saint-Pol de Léon - 15/07/2020

Published: July 15th 2020

TregastelTregastelTregastel

Côte de granit Rose
Woensdag 15/07/2020

Gisteren namen we weer een rustdag. Mag wel op onze leeftijd. Het weer was er ook niet naar. Zwaarbewolkt en dus zeer rustig op ons mooi plaatsje. Groot verschil met maandag toen we hier aankwamen. Had het schitterend weer en een brugdag er iets mee te maken, of voeren de overzet boten niet uit op Quatorze Juillet ? De parking hier bleef wel grotendeels leeg. Waar zaten al de Fransen nu ?

Dus vandaag verplaatsing naar Saint-Pol de Léon, langs de Côte de Granit Rose met tussenstops in Trégastel, Saint-Michel en Grève (!) en Plouézoc'h in de baai van Morlaix.

We vonden opnieuw een prachtige staanplaats op de Aire Communal de Camping Car, aan de baai van Saint-Pol. Toen we aankwamen stonden we nog vlak aan zee. Enkele uren later, is bijna alle water weg. Je kan niet alles hebben.

TregastelTregastel
Tregastel

keienstrand !
Menhir de St Uzec - 8m hoogMenhir de St Uzec - 8m hoog
Menhir de St Uzec - 8m hoog

4000 à 5000 voor JC. voorzien van Christelijke symbolen in de 17e eeuw.
Saint-Michel en Grève Saint-Michel en Grève
Saint-Michel en Grève

kerkje aan strand
Saint-Michel en Grève - strand van Operatie Author - 1944Saint-Michel en Grève - strand van Operatie Author - 1944
Saint-Michel en Grève - strand van Operatie Author - 1944

hier werden Patton's tanks, brandstof en zwaar materieel ontscheept in augustus 1944.
Cairn de Barnerez. Neolitisch préhistorische GrafmonumentCairn de Barnerez. Neolitisch préhistorische Grafmonument
Cairn de Barnerez. Neolitisch préhistorische Grafmonument

4500-3500 voor JC. 75m lang, 28m breed. 11 gangen.
Cairn de Barnerez. Cairn de Barnerez.
Cairn de Barnerez.

uitzicht op de baai
Saint-Pol de Léon.Saint-Pol de Léon.
Saint-Pol de Léon.

zo staan we hier aan zee.
Saint-Pol de LéonSaint-Pol de Léon
Saint-Pol de Léon

enkele uren later, zee weg.

fietsen langs de baai

strandvuilbakken

ook hier ferries.

typische Bretoense kerkbouwstijl

18th July 2020

Doorzakken naar het zuiden.
De westkust blijft jullie boeien. Pas toch maar op voor het zand, o.a. in de oren. Wanneer we jullie blog openen komt er steeds de boodschap dat je het oorsmeer, eventueel met stof of zand erin, moet verwijderen met een aanbevolen product. Je kan er hoor- en geheugenproblemen mee krijgen. Wou Fran soms eens testen of die menhir wel stevig stond of was het een pose om Mon te bekoren ? Mon, toch beter je fietshelm opzetten als je in grotten kruipt ! De fietsen komen van stal ! Goe bezig! Zomerse toestanden in Grimbergen. Groetjes.
19th July 2020
Cairn de Barnerez. Neolitisch préhistorische Grafmonument

:-) Haha!
19th July 2020
Tregastel

Echte mooi plaatsen die jullie bezoeken!
17th September 2021

Good blog Do post more

Tot: 0.319s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 52; dbt: 0.0762s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb