Syksy tulee

Europe » Finland » Southwest Finland » Naantali
September 5th 2010
Published: September 8th 2010

Paluu 14.8.

Palasimme Merilokilta Sardiniasta 13.8. ja seuraavana päivänä menimme Narskulle. Ajeltiin Aurajokea silkasta ilosta että vene oli kunnossa ja me olimme vesillä taas. Se vihlaisi, että nyt kun veneessä ei asu enää, sinne lähtö on aina iso juttu. Oli se hienoa tänä kesänäkin saada monta viikkoa olla veneessä joka aamu jo valmiiksi, sai sitten miettiä että lähdetäänkö ja minne.

Naantali maanantaisin 16.8. ja 23.8.

Ehdittiin nähdä viikossa miten Naantali menee kiinni syksyllä. Ekana maanantaina oli ihmisiä ja toimintaa. Söimme terassilla ja katselimme. Seuraavana, kun tulimme Justuksen kanssa, oli suurin osa ravintoloista jo sulkenut ovensa tältä kesää. Rantakadut oli lähes autioita. Onneksi meidän vakioterassimme oli vielä auki. Mutta sekin sulki ovensa vielä syödessämme ja olimme siellä viimeiset. No, kylkiluita saimme vieläkin isomman kasan tällä kertaa!

Maisaari 28.8.2010

Oli pilvistä, ei satanut, lauantai - siispä veneelle. Ajeltiin Maisaareen. Katseltiin pohjoispuolen laiturit, olivat täynnä, eivät näyttäneet nyt meidän puuhaltamme. Kierrettiin eteläpuolen vanhalle laiturille.

Viehättävän laiturin tyvellä oli vähempi kutsuva umpitäysi roskis ja sitten hiukan rempallaan olevaa grillikatosta sun muuta. Ensin syötiin veneruuaksi hernesoppaa, sitten suunnattiin saarta tutkimaan.

Pojat päättivät olla Mustikoita Syöviä SaaristoTiikereitä. Ne karjahtelivat ja mutustelivat mustioita kaksin tassuin. Ne kiipesivät kallioita ja hypähtelivät sammalilla. Aika hurjaa menoa. Kivalta ne näyttivät maisemat tiikereiden hoitohenkilökunnallekin.

Mökillä 4.-5.9.2010

Pohjoistuuli puhalteli, mutta päästiin silti lähtemään lauantaiaamuna mökille Iniöön. Meillä oli grilli, villasukkia ja hyvää seuraa... eli kamat kestää kylmempääkin keliä ja vierailevana miehistönä Iina ja Ile.

Töyssyisen matkan jälkeen poikettiin Keistiöön täydentämään vielä varastoja ja sitten jatkettiin mökille. Siellä oli yhtä hienoa kuin aina aikaisemminkin. Jos nyt ei ollut lämmin, niin ei sitten ollut hyttysiäkään! Pojat juoksentelivat pitkin ja poikin.

Saunottiin ja grillattiin. Tuijoteltiin kirkasta tähtitaivasta. Sunnuntaiaamulla soutuvene retkeiltiin autiolle saarelle. Sitten toimerruttiin töihinkin, ja laitettiin kaikki syyskuntoon.

Tot: 0.044s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 24; dbt: 0.0226s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb