Jenteweekend til Tallinn

November 18th 2008
Published: November 18th 2008

TallinnTallinnTallinn

Skyline
Tiiiiidlig, tiiiiidlig, tiiidlig en torsdags morgen i kaldt høstvær skal jentene ut på tur. Vi møtes, de aller fleste ganske trøtte i trynet, på Gardermoen ca. kl. 07:00. Men vi vet at dette gir oss så å si en hel dag ekstra i fantastiske Tallinn, så det er greit at det er tidlig.

Tallinn er en søt liten by. Kjempe koselig med gamle hus og trange gater.
Målet med turen var å komme seg bort litt å se noe nytt, slappe av og kose seg. Og det tror jeg vi kan si var vellykka..
Etter en kort flytur over Sverige var vi fremme. Vi fant hotellet og så skulle byen sjekkes ut. Først litt mat og så ble det en artig bar til bar runde. Øl er ganske billig her, så vi kunne jo ikke annet enn å le, og ta en øl til…hihi.. Fikk sett litt av Tallin ’by night’ også i samme slengen..

Dag 2 stod shopping på timeplanen, i ett stort shopping senter vi så ganske tidlig første dagen..hihi..jenter på tur vet du..
Vi fikk shoppa oss gjennom en del butikker med diverse fangst, før vi dro tilbake til hotellet for å stæsje oss litt opp
GamlebyenGamlebyenGamlebyen

Inngangen til 'The Old Town'
til middagen på Olde Hansa restaurant.
Olde Hansa er et kjempe koselig sted midt i gamle byen, med middelalderstil både i lokalene, personalet og maten og drikka. Servitørene var ”utkledd” og veldig hyggelige. Er absolutt å anbefale en middag der. Vi slo til med diverse matretter og fikk smake på en del spesielle ting. Blant annet bjørnekjøtt, villsvin og elgkjøtt. Og som tilbehør litt honning øl og kanel øl og kanel vin. Spesielt, men slettes ikke så aller verst..(noe varierende mening blant oss men men..)
Etter mye trasking klarte vi å finne en av de ”hotteste” Clubbene i byen, nemlig Hollywood. Stort sted, tidligere vært teater eller kino der, med masse mennesker. Og siden det var Halloweenkvelden var det også show der. Artig artig..

Dagen etter skulle vi virkelig sjekke ut ’The Old Town’ og gikk rundt bland de aller koseligste gatene og opp til utkikksposten. Solen tittet frem en liten stund mens vi var på toppen før regnet bøtta ned igjen. For å få igjen litt varme tok vi turen til den lille hjemmekoselige bestemor cafeen Cafe -Chocolaterie og smakte på diverse kaker og varm supergod kakao..deilig..
Så var siste kvelden kommet og vi testa ut et par
ItalianoItalianoItaliano

Vårt første restaurant besøk. June,Linda,Nina,Anne,Ingrid
puber før vi endte opp på Clazz, som vi hadde vært innom tidligere en kveld, for der syntes vi det var bra, med levende musikk og greier.

Så kom hjemreise dagen. Slo i hjel tiden før flyet gikk med en sightsing busstur, måtte være litt super turister..hihi.. Ikke så veldig givende, men fikk sett litt og fikk med oss litt ’historie’ underveis. Nina og jeg kosta på oss en massasje time, ikke at det var så dyrt, mens de andre spiste og shoppa litt. Så gikk turen til flyplassen og hjem igjen til Norge og hverdagen, etter en vellykka avkoblingstur…

By night

Hell Hunt Bar

Glade jenter :) Linda,Anne,Nina
Hell Hunt BarHell Hunt Bar
Hell Hunt Bar

Nina - Ble mer enn en øl her. Og non garlic skiver som ble borte på ca.5 sek.
Clazz Restaurant & BarClazz Restaurant & Bar
Clazz Restaurant & Bar

Stilfullt toalett.
Clazz Restaurant & BarClazz Restaurant & Bar
Clazz Restaurant & Bar

Koselig plass med Live musikk. Anne,June,Ingrid,Nina,Linda
Olde Hansa

Interresant middag på Olde Hansa. Stilige glass også,så vi ikke så det skumle vi drakk. Like greit..hihi Linda,Anne
Olde Hansa

Underholdning på Olde Hansa.
Olde Hansa

Toan på Olde Hansa. Spesiell.
ØLØL
ØL

Billig ØL.
Artige GatenavnArtige Gatenavn
Artige Gatenavn

Favoritten uten tvil..hihi.. (Pikk=lang/høy)

Inn mot Raekoja plats, og Town Hall

Olde Hansa restauranten
Pikk HermanPikk Herman
Pikk Herman

Tårn i Borgen i Gamle byen. Artig navn. (Pikk=høy/lang)

Tallins største Katedral, Nevsky cathedral
Suvernir sjappeSuvernir sjappe
Suvernir sjappe

Ingrids nye venn :)
Boder ved BorgenBoder ved Borgen
Boder ved Borgen

Salg av artige strikka luer,votter,sokker,gensere mm

22nd November 2008

Arti "avkoblingstur".
Så bra blogg asså!! Ser ut som "avkoblings(øl)turen" ble super. Sender en helsing fra Fiji. Børre & Marianne

Tot: 0.09s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 53; dbt: 0.0483s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb