Tilbage i Danmark

Denmark's flag
Europe » Denmark
December 21st 2006
Published: December 21st 2006

En opsummering af vores tur downunder til Singapore og Australien i oktober og november 2006. De 6.500 km. i camper, har været en oplevelse for livet, en tur med så mange spændende ting ,som at gå i regnskoven, være ude på the great barrier reef, køre igennem det barske bushland, desværre med alt for mange døde kænguruer langs vejen, at opleve hovedstaden Canberra og den største by i Australien, Sydney, det har skabt så mange gode minder.
Flyveturen fra København til Frankfurt og videre til Singapore er en lang tur. Vi havde 2 dage i Singapore på vej ud og 2 dage igen på vej hjem, det var godt med et afbrud på rejsen, blot er et par dage, er ikke nok i Singapore, det er en by og et land med så mange ting at se.
Vi fløj videre fra Singapore til Brisbane, for der at afhente den forud bestilte campervan hos Mauri, ikke et firma vi vil anbefale til andre, deres service i Brisbane ligger et meget lille sted, intet var klart ved ankomst, på trods af at camperen var bestilt for et år siden. Den var desuden så utæt at det regnede ind, den første gang vi fik vand fra oven. Den blev dog byttet efter en del besvær, da vi kom tilbage til Brisbane, her var det en kæmpe fordel at vi kunne tale og forstå det australske sprog. Kunne vi lave om på noget skulle vi nok have fløjet til Cairns først, så vi ikke kørte de næsten 2000 km. to gange, der er ikke så meget i den tørre bush i Queensland.
Næste gang vi drager ud på de kanter af verden, vil vi selv bestille forskellige ting over nettet, der er en masse penge at spare. Rejsebureauet i DK, skal foreks. have kr. 470 pr. gang for kørsel fra Singapore lufthavn til hotellet. Den samme tur kostede os i taxi, omregnet i kr.52,00, lidt af en forskel, bare på denne lille ting, så der er mange penge at spare på billeje m.m.

Udturen foregik med Lufthansa til Frankfurt. Med Qantas videre til Singapore, og Brisbane efter stop i Singapore. På 13 skalaen: 11 til Lufthansa og 13 til Qantas.
Hjemturen skete fra Sydney til Singapore, igen med Qantas 13 på skalaen. Fra Singapore til Frankfurt igen Qantas, denne gang kun 10 på skalaen ( inflight personalet var meget trætte)
Fra Frankfurt til København, med SAS, ikke igen, dårligt fly, sure stewarddesser, minus 3 på skalaen, har klaget til SAS, fået svar, at de beklagede den dårlige oplevelse, det kan ikke bruges til noget, kun at vi ikke flyver med SAS, igen. Anden gang med en skidt behandling, første gang var på ruten fra Bangkok til København i tidligere dage.
Vi skal nu for os selv bearbejde vores rejse samt de over 700 billeder og 4 timers video film, vi fik taget under vejs, og så skal målet være den næste tur til Westaustralien, Syd og Victoria samt New Zealand, den kan nok ikke klares på 42 dage, så til den tid, slut herfra det har været en fornøjelse at kunne skrive til jer alle, familie som venner, samt alle i andre som læser loggen. Tak for det , hilsen fra Elisa og Jørgen

Tot: 0.152s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 47; dbt: 0.0893s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb