Foer afrejse i DK


Advertisement
Denmark's flag
Europe » Denmark » Region Hovedstaden » Copenhagen
May 26th 2007
Published: August 6th 2007
Edit Blog Post

Så sker det snart...



'Jeg havde længe gerne ville ud at rejse - på en lang tur og udenfor Europa, og så med min kæreste Claus. Det skulle være et sted hvor ingen af os havde været før. Det var specielt vigtigt for mig da jeg ikke ville vise ham verden, men opleve den med ham - bare ham og mig. I lang tid og langt væk.

Min dejlige kæreste var desværre ikke så rejsenlysten og en del år gik. Lige indtil nogle af vores venner, Birgitte og René, en dag fortalte at de skulle ud på en halv-årlig rejse rundt i verden (se under links til deres hjemmeside). De skulle starte med den Transmongolske jernbane. Herfra kan jeg ikke lige huske hvad de skulle/sagde for både Claus og mig var fanget. Her var noget vi begge havde lyst til og som vi synes lød vildt spændende. Prisen var endda også overkommelig (det blev dog langt dyre for os end dén pris, grundet skolen, tid mm).

Det var Rusland der mest fangede. Et land ingen af os rigtig kendte meget mere til end den kolde krig, at det var koldt om vinteren, at de havde et underligt alfabet, og at det var vodkaens hjemland.

Vi havde dog planer for sommerferien og der gik ca. halvandet før det passede ind med vores studier.

NU SKAL DET VÆRE!'
Leise April 2007


Pengene er der egentlig ikke, men vi tager af sted alligevel, da det er vores sidste sommerferie på skolen (sidste gang vi har 2 måneders sommerferie efter ca. 18 år - ØV), og da vi ikke regner med at kunne tage 2 måneder fri fra arbejde når vi er færdige, og slet ikke på samme tid (ikke de første par år i hvert fald).
Alle har også bare bakket os op og synes det er vildt fedt og spændende. Mange har endda synes at det er mere fornuftigt at bruge 100.000 på dét her, end at bruge 35.000 på bilen, som vi købte for et halvt års tid siden!!!!







Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



Tot: 0.155s; Tpl: 0.023s; cc: 9; qc: 53; dbt: 0.0494s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb