Decemberpost

January 13th 2009
Published: January 13th 2009

TueTueTue

Ta'r en lur
Næstsidste besked fra Prag, so far so good.

December har budt på adskillige familiebesøg, Mies mor med Lars, besøg fra Tue og Martin og et stort nytårs besøg fra gode mennesker.

Martin og Tue fik the real tour med Bordtennis, 7 Ulve og Cross Club, hvor man med sikkerhed kan sige at det blev behørligt besøgt. Vi har uden tvivl oparbejdet high-scoren indenfor barregninger, med noget der ligner 56 drinks, øl ad libitum og de berømte spand-drinks of doom (en flaske vodka, en halv flaske champagne, danskvand og frosne bær) som allerede har kostet Amanda ar på sjælen og øjet. Det satte scenen for morgenens besøg på Magnum Praha skydebane, hvor en lille skydekonkurrence afgjorde hvem der betjener pumpguns, ak-47 og diverse håndvåben bedst. Det kan ikke komme bag på nogen at Prokops partisanblod satte sig igennem og landede en første plads. Desuden er svigermors evner med shotgunnen decideret skræmmende. Ellers bød dagene på familieudveksling med gode øl og jævn tjekkisk føde. Vi tog ud for at se Terezin, koncentrationsghettoen, som var lidt en depressiv oplevelse.

Vi har været til Antifa demo, hvor vi til vores store overraskelse fandt ud af at en af vores medstuderende i vores
TueTueTue

Game face
Academic Writing klasse åbenbart er en af de store nazi-kanoner her i Tjekkiet. Demoen gik stille og roligt, indtil flere civilpanere / nazier angreb demoen. Det eneste man så var sort-klædte maskerede mænd banke andre sort-klædte maskerede mænd, så det var mildest talt lidt forvirrende.

Julen blev fejret i familens skød på Amager, som trods den økonomiske krise bød på julepakker til alle inkl. katten. Der var lige en kort chance for at kigge ind til vennerne og familien, hvorefter turen gik tilbage til Prag.

Her fik vi besøg af Patrick, Ina, Thomas, Halfdan Tue og hans tre venner. Vi tog ud på indkøbstogt i et travlt supermarked på nytårsaftens dag, som viste sig katastrofalt da alt var enten gammelt eller udsolgt, et næsten nostalgist tilbageblik på kommunistiske tider. Heldigvis havde vores Vietnamesiske venner, der har monopol på grønsagsbikse her og aldrig har lukket, alt det vi lige manglede og så var der linet op til drinks, øl og sushi i lange baner. Vi så nytårsknald på en af Prags bakker, hvor udsigten er udsøgt, og fejrede med godt selskab på forskellige beværtninger. Vi må inddrømme at siden at flere steder har lukket nytårsaften og hele showet åbenbart
MartinMartinMartin

Game face
kører af i midtby, kommer Prag aldrig op på top-10'eren indenfor nytårsscenen.

På skolen gik det nogenlunde, vi har kørt de fleste eksamener hjem på røv og albuer, så der er modtaget et bredt spektrum af 3 A's og 1 C. Siden at vi selv skulle gøre opmærksom på at en af lærerne ikke kan regne, er tilliden til Karls universitet ikke ligefrem steget. Nu gælder det om at køre resten hjem, få et besøg af Mikkel og Ditte og så pakke butikken sammen og pikle af.

Næste gang: sidste indlæg og reflektioner.

Hot:
Hjemmelavet sushi
Vores skumle stamspillested
Masser af ferie
Undervisere der giver A's for at dukke op
Irske og tyske mennesker
Skokasteren
Natsporvogn 51
Venner der tager turen til Prag
Icewind Dale 2 & Turtle Odyssey 2
Naomi Klein

Not:
Israel og Hamas
Tjekkiske "restauranter"
Græsplæner med hunderlort
-30 grader
National "socialister"
Håndskrevne eksamener (a.k.a middelalderstil skrevet på stentavler)
Bacheloropgaven

Lis

shotgun
Top-3Top-3
Top-3

Saa er vi klare til revolutionen
Del 2Del 2

Terezin 3

Barakker
DukkeDukke
Dukke

Dette er min morfars arvestykke til mig

Tot: 0.135s; Tpl: 0.039s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0547s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb