Syden!


Advertisement
Croatia's flag
Europe » Croatia » Dalmatia
August 20th 2007
Published: August 20th 2007
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0


Hercegovina viste seg altsaa aa vaere et paradis. Vi var heldige aa faa med oss en tur med en ganske vill svensk-bosnier. Foerst dro vi til den gamle muslimske landsbyen Pocitelj, der vi var saerdeles kulturelle i en god time. Vi gikk paa gamle brosteinsgater, kikket inn i en gammel og (saa klart) nedbombet moske, klatret opp i et festningstaarn, saa oss omkring i et klassisk hercegovinsk hus, snakket med en stor hane, drakk bosnisk kaffe, spiste nektariner og luktet paa kumoekk. Videre dro vi til Kravice, som betyr kortvokst ku, der vi badet i en lagune laget av en hel rekke fossefall. Det var endeloest vakkert og deilig etter aa ha klatret rundt en stund i Pocitelj. Vi badet, dusjet i fosser, klatret inn i smaa grotter, hoppet ned i kulper, satte oss i naturlige boblebad, badet litt mer, slengte oss med tau ut i vannet (jeg kommenterer ikke hvordan det gikk), spiste en stor lunsj og drakk oel. Vi var en gjeng barn igjen, hvert fall vi gutta, der vi fikk klatra og hoppa og bada og stupt. Videre kjoerte vi til Medugorje, der vi tok baat inn i en grotte med masse duer og en flaggermus, og saa saa vi paa et gammelt hellig muslimsk hus. Tilbake i Mostar spiste vi en bedre middag og tok noen sene drinker paa en stilig bar (med kazoo band!), og tenkte at ingen av oss hadde trodd at det kunne vaere saa bra i Bosnia Hercegovina.

I gaar forlot vi spennende Bosnia Hercegovina og la charterokkuperte Kroatia for vaare foetter. Etter noen timer i buss og litt venting i den store havnebyen Split, kom vi oss i gaar kveld til Vodice, der vi naa skal vaere tre netter. Annika har kontakter her, saa vi leier en romslig stilig leilighet med veranda. Det er deilig aa faa et avbrekk fra hostellivet. Vodice er en liten havneby, og her koser vi oss blant strender, yachter og lett kokte tyske turister. Naa skal vi snart stupe ut i Adriaterhavet, jeg venter paa jentene naa paa liten internettkafe. Her kommer de kroatiske powerballadene paa rekke og rad, og jeg bare nyter.

Naa vet jeg at jeg har lovet flere ganger aa legg ut bilder, saa i loepet av disse dagene skal jeg ta med meg kabel og laste opp. Jeg har litt bedre ro paa meg her i Vodice.


Additional photos below
Photos: 11, Displayed: 11


Advertisement



Tot: 0.096s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0606s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb