Dag nr. 14

Europe » Croatia » Dalmatia » Korcula
August 3rd 2009
Published: August 3rd 2009

Kroatien

Desvaerre har vi ikke haft adgang til internettet og har derfor ikke kunne opdatere vores blog.
Ligenu camper vi paa en oe i Kroatien ved navn Korcula. Vi ankom i gaar aften og campingpladsen ligger lige ned til vandet.

Her de seneste par dage har vi set forskellige dele af Kroatien. Foerst Zagreb, hvor vi boede paa hostel. Det var en fin men meget varm by fyldt med kaerestepar over det hele - saa vi skyndte os videre. Derefter tog vi ud til kysten hos Nannas ven Luka. Han og sin familie har et sommerhus der ligger bogstavelig talt fem meter fra vandet. Det var meget rart at blive opvartet og faa vasket toej og serveret mad tre gange om dagen. Vi besoegte en nationalpark, Krka, hvor der er kaempe vandfald og hvor vi badede. Det var dejligt! Fem personer doer ved vandfaldet hvert aar pga den staerke stroem.

Overraskende nok er der meget meget faa danske turister, men der er dog mange andre turister fra andre lande..

Efter besoget hos Luka tog vi til Split, den 2 stoerste by i Kroatien. Vi to piger vandrede i byen og spiste en is da pludselig tre tyrkiske marine-drenge faar oeje paa os... Det endte med at vi tilbragte naeste dag med den paa en tur til en oe. De havde smurt madpakke til os - HAHAHA :D Det var som at spise kattemad, og Johanne kunne faktisk godt lide det. Halal paa daase. Det var en oplevelse. Vi moeder hele tiden mennesker, det er en virkelig sjov maade at rejse paa. Vi regner med at bliver her i Kroatien da det simpelthen er ulideligt at baere rundt med den kaempe rygsaek paa sin svedige ryg i 35 graders varme - isaer fordi Johannes taske ogsaa er gaaet i stykker og det er noget af en udfordring at komme ind i de smalle tog og busser.

Vi regner med at vaere hjemme den 10. august. Paa hjemvejen regner vi med at tage igennem Montenegro, Slovakiet og Polen. Ses senere slankis! :D

Tot: 0.252s; Tpl: 0.024s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0595s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb